Cambodjanen in Nederland?

  • Mand Rotman

    Beste mensen,

    Ik ben bezig met een vrijwilligers-opdracht voor een organisatie in Cambodja. Deze organisatie wil graag met nuttige producten, die gebruik maken van zonne-energie, werkgelegenheid creeren en bijdragen aan een verbetering van de leefomstandigheden voor de plaatselijke bevolking.

    Binnenkort (23 maart) vertrek ik voor een paar maand naar Cambodja en tot die tijd ben ik bezig met mijn onderzoek in Nederland.

    Het lijkt mij bijzonder interessant en nuttig om eens te spreken met Cambodjanen die nu (een poosje) in Nederland wonen, om hun mening en ideeen hier omtrent te vernemen.

    Wie zou hierover wel eens met mij willen spreken? Of wie heeft er contact-informatie voor mij waarmee ik mensen zelf zou kunnen benaderen?

    Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en meewerken!

    Vriendelijke groeten,

    Mando Rotman

    (Student aan de Universiteit Twente)

    Email: m.j.rotman@student.utwente.nl

    tel: +31 653 424 730

  • jan de jongh

    Hallo Mando,

    Ik ben een Nederlander in Cambodia. Zon hebben wij hier genoeg en ik ben op zoek naar de mogelijkheid om zonne-energie te gebruiken als alternatief voor de normale elektricitiet.

    Cambodia is een land waar de centrale's normaliter elektriciteit produceren door gebruik te maken van dieselgeneratoren. De diesel moet worden geïmporteerd.

    Elektra is dan ook schrikbarend duur.

    De kennis van zonne-energie reikt dan ook niet verder dan een solarpaneel een vat met koud water te laten verwarmen maar hoe men met zonne-energie ook een pomp kan laten draaien wordt te ingewikkeld.

    Op die kennis zit ik als ondernemer te wachten.

    Heel veel succes.

    Jan de Jongh

  • Mando Rotman

    Interessant om dit te lezen. Ik stuur u hier even een korte email over!

  • Frits Mulder

    De enige Cambodjanen die ik in Nederland ken waren de uitbaters van het enige Cambodjaanse restaurant in Nederland: Cambodia City aan de Albert Cuypstraat in Amsterdam. Ze hebben dat een tijdje geleden verkocht, maar volgens mij wonen ze nog wel in Nederland. Via de huidige eigenaren zijn ze vast te achterhalen.

    Succes.

    =======================

    In Italië eet je pizza,

    in Cambodja eet je ….

    http://www.frizz-restaurant.com

    http://www.cambodia-cooking-class.com

  • Mando

    Merci! Ik zal dit eens nazoeken.

  • Saar

    Ik ben een cambodjaanse in Nederland…

    Nog interesse?

    Groetjes Saar

  • saray

    Tuurlijk!!

    De voornaamlijkse plekken.

    Oss,(wijk'Ruwaard)

    Uden

    Breda/Oosterhout ( wijk kesteren , haagse beemden enz)

    Roosendaal ,(wijk rietpluim; cafe)

    Deventer,

    Steenwijk,

    en wat verspreid over Nederland.

    Groeten!!

  • Raymond

    Ik ken wat uit rotterdam,venendaal(amsterdam)en apeldoorn.

    raymond

  • jan

    Beste Saar,

    ik ben na drie jaar teruggekeerd in Nederland, vanuit Cambodja. Wil je contact met mij opnemen? Het is al lang geleden, dit bericht, zie ik. Hoop dat je dit nog ontvangt.

    Groet, Jan.

  • rita camp

    hallo Saar,

    ik ben van cambodia-dutch organisation,we hebben in nederland een stichting. Mijn broer heeft met zijn lokale partner een organisatie in cambodia ze werken in twee communes op het platteland waarin we samen met de lokale bevolking de mensen op een zo breed mogelijk vlak vooruit helpen ik ben op zoek naar iemand die voor ons een memory aids spel wil vertalen in Khmer.

    Zou jij ons in contact kunnen brengen met iemand die de engelse en Khmer taal goed genoeg hanteert om ons hiermee te helpen?

    Je zou ons er een groot plezier mee doen,het spel en cd worden gebruikt in verschillende landen in Afrika en ook in Thailand.

    Ik hoop spoedig een positief antwoord van je te ontvangen,

    met vriendelijke groet,

    Rita Camp

    stichting cambodia-dutch.org

    www.cambodia-dutch.org

    tel ?31651105340