Malaria

  • Emiel

    Hallo Mensen!!

    Vraagje Malaria tabletten slikken in Camb. ja of nee??

    Ben vandaag bij de GGD. geweest, zij geven mij het advies dat ik ze wel beter kan slikken. Maar als ik de info. op internet lees, dan schrijven de meeste reizigers,1 dat de kans sowieso klein is en 2 dat de muggen daar veelal immuun zijn voor de te gebruike tabletten. Voor de rest ken ik de verhalen dat bij sommige mensen de pillen verkeerd kunnen vallen enz. enz…

    Thanx

  • stekkerdoos

    Het ligt er een beetje aan, waar je naartoe gaat. Ga je naar de kust, dan wordt wel aangeraden malariatabletten te slikken, bv Malarone, heb je ook niet zo veel kans op bijwerkingen.Blijf je in PP of SR dan heb je volgens mij geen malariatabletten nodig. Smeer je wel ook overdag goed in met Deet, de Denguemug is in de steden namelijk wel erg actief.

    Groetjes

  • ronny

    Ook de tijd dat je in Cambodja verblijft is afhankelijk of je wel of geen malariatabletten moet slikken. Zelf neem ik ze nooit, dat gedoe met dagen tellen en van te voren beginnen en dan nog slikken als je thuis bent. Nee niks voor mij.

    Goede tip.

    Wanneer je naar het toilet gaat, je weet wel zo'n gat boven de grond, wapper dan het een doekje of iets dergelijks en kijk goed of er muggen opvliegen. Bij mij is het gelukt om in een “stoelgang” circa 60 muggebeten op te lopen. Geen malaria opgelopen, maar 2 dagen aan mijn gat lopen krabben en dat is geen gezicht. Tevens hanteren bij douchegebruik.

    veel plezier

    ronny

  • Isa

    Cambodja is een van de beruchtste malarialanden, de resistentie van de ziekteverwekkende muggen is er sterk. Toch is het de moeite waard om toch pillen tegen malaria te slikken. Malaria wil je echt niet hebben dus doe alles om dit te voorkomen!