Wie kan mij meer vertellen (kosten etc)

  • Marlies

    Hoi,

    Wie kan mij iets vertellen over het reizen in Cambodja. Ik ben benieuwd naar het openbaar vervoer, is Cambodja goed te bereizen? En wat zijn ongeveer de kosten als ik low budget eis (b.v. per maand), is dit te vergelijken met Thailand??

    Verder als je tips hebt laat dit mij dan weten!!

    Groeten Marlies

  • ronny

    Hallo Marlies,

    Naar ik aanneem start jou reis in Phnom Penh. Denk aan de $20 visumkosten (te voldoen als je net uit het vliegtuig bent) en vergeet niet de pasfoto's. In Phnom Penh kan je zowat overal een reisje boeken naar andere plaatsen in Cambodja. Dit kan per minibus of boot. Per boot kan je bijvoorbeeld voor $25 naar Siem Reap (Angkor Wat) enkele reis en is een ware aanbeveling. Zowat geheel Cambodja gaat vlak voor je neus voorbij dus camera in de aanslag (denk wel aan zonnebrand factor 1000, lange mouwen, lange broekspijpen en een pet en sjaal voor je nek, drank, eten en natuurlijk boven op het dek). Vanuit Phnom Penh gaat ook een minibus naar Sihanoukville, maar die prijs weet ik niet. Als ik je vertel dat een enkeltje minibus Phnom Penh-Saigon $12 kost, dan kan Phnom Penh-Sihanoukville niet veel duurder zijn.

    Wat ik je wel aanraad is om je voor te bereiden in de geschiedenis, cultuur en politiek van het land, waardoor je vakantie veel meer waarde krijgt.

    ronny

    PS

    super vakantie toegewenst

  • Henkie

    Er zijn gewoon bus verbinding vanuit bijna alle stadjes naar en van PP. Kosten liggen hetzelfde als in Thailand. (200 baht voor 8 uur bus) De wegen niet te vergelijken, want Thailand heeft die wel, en Cambodja zo goed als niet. Maar op daar waar iets moet doorgaan voor een weg, is het beter in de bus dan in een auto. Tenzij je graag voor milk-shake door gaat. Ook gaan ze meestal maar 2x per dag. Beide ritten vroeg in de ochtend.

    Deze info staat niet in je L.P. Die sukkels lachen zich dood hoe ze het voor elkaar gekregen hebben dat ze jullie of teveel laten betalen, of als vee vervoerd laten worden.

  • Marion

    Hoi Marlies, het valt allemaal wel mee hoor, je moet alleen in zijn voor avontuur. Ik zit op het moment in Phnom Penh en Cambodja is een heel interessant land. Even in het kort over de prijzen hier; bus van PP naar Siem Reap (Angkor Wat zoals gezegd) $4,-. Bootticket kun je met goed onderhandelen krijgen voor $16,-

    Bus van PP naar Kampot of Sihanoukville $3,-

    De wegen hier zijn ook een avontuur, sommige stukken zijn best OK, andere stukken zijn wat lastiger, maar laat je daardoor niet weerhouden. Accomodatie varieert tussen $3,- (guesthouse) tot zoveel als je wilt. Erg goed te doen dus.

    Ik denk wel dat Ronny een heel goed punt had over de geschiedenis van Cambodja. Lees je goed in voordat je gaat, anders zul je denk ik niet helemaal doordringen tot het land.

    Heel veel plezier in ieder geval, want het is een bijzondere ervaring.

    Marion