Laos & Cambodja --> Safe???

  • K'tje

    Samen met een vriendin ga ik een tijdje reizen door ZO Azie. Het plan was om via Noord Thailand naar Laos, Vietnam en via zuid Vietnam naar Cambodja te reizen. Nu heeft zij gehoord dat het erg onveilig is om met twee meiden door Laos en Cambodja te reizen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen in deze landen, misschien kan ik haar nog overtuigen!

    Please, let me know…

  • Esther

    Als vrouw is het heel goed reizen in Laos en Cambodja. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, net al hier. Gewoon gaan en lekker genieten van deze schitterende, vrouwevriendelijke landen!

  • K'tje

    DANKJEWEL!!!

    Zelf ben ik er ook niet zo bang voor en ga ik vooral het avontuur aan. Natuurlijk gebruik ik mijn gezonde verstand en daarbij, als iets eng is, dan voel je dat wel aan! Toch begint mijn reismaatje nu erg te twijfelen…

    Eshter, heb jij met een groep gereisd of alleen? En waar ben je in Laos en Cambodja geweest? Misschien kan je me wat vertellen over je reis? Ik ben erg nieuwsgierig naar de verhalen!!

  • Kees

    Ik heb niet de indruk dat Cambodja erg onveilig is. Ik ben ook vaak, alleen reizende dames tegen gekomen.

  • Ester

    Ik ben een keer alleen en een keer samen met mijn vriend geweest. In Cambodja ben ik in Siem Riep, Battambang, Trat, Pnom Penh en Sihanoukville geweest. Siem Riep (=Angkor Wat) is geweldig. Als je tijd hebt, ga dan minstens 2 dagen het Angkor bekijken. 1 dag is echt te kort. Hoteltip: Beng Mealea. Ietsje buiten het dorp (10 minuten lopen) maar een heel gezellig hotel met goede kamers (4 dollar per 2-persoonskamer).

    Van Siem Riep zijn we met de boot naar Battambang geweest. Geweldig mooie trip! Battambang zelf is niet bijzonder. Je kan lekker en goedkoop eten in ‘The White Rose’. Wat wel echt heel gaaf is, is de omgeving van Battambang. We hebben met een paar mensen een brommer met rijder gehuurd (6 dollar per dag) die ons de omgeving hebben laten zien. Dat was zo bijzonder. Mooie natuur, leuke dorpjes en de mensen… kinderen, maar ook volwassenen, die hun hutjes uit komen rennen om naar je te zwaaien en HELLO te roepen. Kinderen van 5 jaar die op de rug van een waterbuffel zitten, mensen die je allemaal een hand willen geven, uitgenodigd worden bij mensen thuis voor een kopje thee, mensen die zich in de sloot staan te wassen……..Gewoon heel bijzonder.

    Pnom Penh is bijzonder. De Killing Fields, de Tol Slueng gevangenis. Niet leuk maar iets wat je moet zien. Ik heb geslapen in nr. 10 guesthouse aan de rivier. Hele leuke plek, vol met backpackers. Goedkope kamers, niet al te keurig maar de sfeer en het eten maakt alles goed.

    Sihanoukville heeft heerlijke stranden en nabij een heel mooi meer en een heel gaaf vissersdorpje. S’avonds is het er ook erg gezellig.

    In Laos ben ik alleen in Vientiane, Vang Veng en Luang Prabang geweest. Vang Vieng vond ik helemaal te gek. Tuben is echt lachen (in een autoband relaxed de rivier afdobberen). Huur er een dag een fiets en bezoek daarmee de grotten. Je komt de meest mooie tegen. Zelfs grotten waarin je kan zwemmen!

    Nabij Vang Vieng ligt een meer. Wij hebben daar een tripje gedaan. Was helemaal te gek! Een nacht in een schattig dorpje geslapen en hele leuke dingen gezien. Kinderen die beginnen te huilen als ze je zien. Het hele dorp loopt uit om naar je te komen kijken. En dan de prachtige omgeving…zucht…

    Vang Vieng is verder erg relaxed. Overal backpackers en gezelligheid. Het bier is goed en kost bijna niks!

    Heel veel plezier en als je nog vragen hebt…mail me gerust!

  • Henkie

    Wat straal je zelf uit zal het belangrijkste zijn. Verder is de aanwezigheid van kleine criminaliteit in die landen veel minder dan hier, omdat er zelfs in de steden een dorps cultuur heerst.