baht

  • brave gast

    Hi,

    Volgend jaar ga ik naar Cambodia maar voor- en nadien verblijf ik nog een tijd in Thailand . Daarom had ik gedacht om zeer weinig dollars mee te nemen naar Cambodia maar wel thaise baht om dit dan om te wisselen in de bank . Goed idee of niet ?

    Groetjes,

    Brave gast

  • Kees

    Zowel euro's en baht kan je gemakkelijk bij een bank omwisselen. Bedenk je wel dat niet in iedere plaats een bank is.

    Dollars hoef je niet om te wisselen, die kan je direct uitgeven.

    In sommige grensplaatsen kan je gewoon met baht betalen.

  • ozzietukker

    Ehm het is in cambodja in principe gewoon de bedoeling om alles in Dollars (of bijvoorbeeld in Shinoukville in Baht) te betalen, en bij eventueel 1,25 dus 1 dollar en 2000 riel te geven…. en niet 10.000 Riel (of was het nou kip). Kan wel trouwens, maar je wil natuurlijk niet van je portefeuille een papierbak maken of wel dan….

    Thaise baht in Shinoukville of Siem Rap geen probleem, al is dollar in Siem Rap en Pnomh Penh makkelijker….

  • Sushi

    Hoe doe je dat dan met je geld? Neem je zoveel contante dollars mee? Of haal je daar dollars bij de bank met je creditcard?

    Groetjes,

    Sushi

  • Henkie

    Volgens mij hebben de meeste toeristen gewoon cash bij. Ik vraag me wel eens af of de cambodjanen dat ook snappen. Over het algemeen kan je ze er wel zo uithalen wie een credit-card heeft en wie niet. Of wie lekker veilig travaller cheques bij heeft of niet. Gelukkig zijn cambodjaantjes maar kleine mensjes.

  • Kees

    Gelukkig zijn cambodjaantjes maar kleine mensjes.

    Het nadeel is echter dat ze wel grote AK47tjes hebben…..

  • ozzietukker

    Je moet ook niet zo met geld te koop lopen.

    Ook niet al het geld op een plaats bewaren.

    Kan met credit card geld opnemen, maar je kunt ook gewoon wat U$ meenemen, of Euro kan ook, maar U$ is beter inwisselbaar…..

    Over een jaar of 2 zullen er ook wel pinautomaten zijn!

    en heel veel meer toeristen….. :(