Heeft iemand ervaring met het passeren van de grens bij Aranya Pratet (Thailand), ik las dat je daar een visum kunt kopen. Hoe lang duurt dat en kun je gemakkelijk doorreizen naar Angkor Wat of Phnom Pen.
Een visum voor Cambodja hoef je niet van te voren te regelen. Je kan bij de grens een visum voor 30 dagen kopen voor US25/1100 baht. (Je hebt er wel een pasfoto voor nodig.) Gaat allemaal heel soepel!
Vanuit daar reizen de meeste mensen door naar Siem Reap. Een gedeelte van de weg er naar toe is goed, maar een gedeelte is erg slecht. De reistijd is afhankelijk van het weer.
Je kan overigens ook vanaf Bangkok vliegen op Phnom Penh en Siem Reap met Bangkok Air. +/- €120,-
Er is vlak voor de grens van Cambodja een guesthouse als je daar verblijft dan kunnen zij een visium voor je halen bij de grens. Volgens mij kun je in Bangkok een als een busreis boeken naar Seim Reap daar zit het dan al allemaal bij?
Als je zelf naar de grens gaat dan kun je het zo regelen. Wij hadden binnen een half uur het visium (zomer 2002). Er is veel te zien en te beleven aan de grens dus het is helemaal niet erg om te moeten wachten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
nicole
Wij hebben bij de grens een visum geregeld. (November 2003)Ging supersnel! Vooraf regelen is dus echt niet nodig. Wel even een pasfoto meenemen. We waren er vroeg want we wilden op tijd in Siem Riep zijn. Helaas ging er alleen een bus om 15.00 uur en moesten dus lang wachten. Wel zijn er op elk tijdstip van de dag chauffeurs van taxi's, pick-ups etc. die je graag willen vervoeren. Naar Phnom Penh weet ik niet, vast wel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?