Tandarts

• Daan

Heeft er iemand ervaring met de tanarts in Cambodja, ik heb nml een prothese nodig en heb de keuze dit in Bangkok te doen of dus in Cambodja afhaglijk van de mogelijkheden en prijs.

• Kees

Daan.

DOE DIT NIET IN CAMBODJA!

In Bangkok zijn uitstekende faciliteiten. Thailand, maar vooral Bangkok staan bekend om hun eerste klas medische voorzieningen voor goed betalende buitenlanders. (Bumrungrad Hospital of het Bangkok Hospital. Dit zijn privé klinieken) En het is er nog steeds veel voordeliger dan in Nederland.

Cambodja staat bekend om zijn slechte medische voorzieningen. Nauwelijks opgeleide (tand)artsen, gebrek aan apparatuur, medicijnen, en hygiëne. Privé klinieken zijn er nauwelijks. Er zijn maar heel erg weinig goede ziekenhuizen. Bij ernstig letsel worden mensen, die het kunnen betalen, direct overgevlogen naar Bangkok. (De helikopters kunnen zelfs op het dak landen.)

• Henkie

Sluit ik mij helemaal bij aan. De laatste vakantie was mijn vulling er uit gevallen, en ben ik een beetje rond gaan kijken naar een redelijke tandarts. Maar ik ben toch maar liever twee weken rond blijven lopen met een gapend gat in mijn mond, tot ik weer bij mijn eigen tandarts was in Thailand.