kosten 1 maand cambodja

• lia

hoi hoi

ik wil ongeveer een maand door cambodja reizen. Niet met een vast budget ofzo maar wel redelijk low-buget. Kan iemand mij helpen wat de kosten dan ongeveer zijn.

• hans

Hallo Lia,

Ik loop met hetzelfde idee in de rondte. Echter ik had Thailand ook willen bezoeken en de hele trip mag 3 weken duren.

Heb jij al wat info verzameld over Cambodja en wanneer ga ja?

Hans

• Kees

Bij verblijf in eenvoudige maar wel goede hotels moet je rekenen op $10 a $15 per dag. Het eten kan heel goedkoop. Voor slechts 1 dollar per dag als je wilt. Ga je in westerse restaurants eten dan ben je gemiddeld voor $8 a $10 kwijt.

Vervoer is heel goedkoop. De boot van Koh Koh naar Sihanoukville kost +/- 600 B (€12,-) De bus van Sihanoukville naar Phnom Penh is slechts $3.

In Phnom Penh is geen openbaar vervoer. Een mototaxi vergt wat onderhandeling maar hoeft echt niet meer te kosten dan $0,50.

Je hoeft in Cambodja dus echt niet veel kwijt te zijn…. Maar het is wel afhankelijk van je eigen voorkeur…

• lia

Hoi Hans,

Voor mij is het pas ver weg dat ik ga. Volgend jaar januari maar ben bezig me voor te bereiden op een wereldreis vandaar. Maar ben zelf al in Thailand geweest en ik zou zeggen ga daar nog een keertje apart heen. 3 weken is echt te kort om 2 landen te bezoeken. Geniet van de tijd en ga alleen voor cambodja, goed werk heeft tijd nodig. Maargoed dit is mijn mening, ik zou zeggen veel plezier. Als je geweest bent en je hebt goede tips mail me dan ik ben benieuwd hoe je het gaat krijgen daar.liabos1@hotmail.com

Groetjes Lia

• Inge

Voor 20 Euro per dag, kun je daar echt wel genieten. Dit betekent wel, goedkope Guesthouses, veel lopen en fietsen, zelf brommer huren en niet iedere keer in het Guesthouse zelf eten (maar bv lekker eten bij de straattentjes in Siem Reap) en…. niet drinken, maar jezelf af en toe suf roken.

Succes Inge