Laos en/of Cambodja

• Ingrid

De plannen worden gesmeed, maar we komen er niet helemaal uit. We hebben 4 weken, Laos trekt, Cambodja trekt. Zijn beide landen te doen in 4 weken of moeten we toch een keuze maken? En welke keuze dan?

Hulp gezocht.

• zit helaas in Nederland

Het is kort maar het kan wel want heb het zelf in ong. 5 weken gedaan

Via Thailand (Chiang Kong) per slow boat naar Luang Prabang - Vang Vieng - Vientianne - Savanaketh - Pakse - Don Det - grens over naar Cambodja - per boot naar Stung Treng - bus naar Phnom Phen - Sihanoukville - Phon Phen - boot naar Siem Reap (Angkor) en toen per bus naar Bangkok.

Niet te lang blijven steken dus ergens of juist wel en dan maar iets anders overslaan! Veel plezier!!!!!!

• Henkie

Het feit dat je deze vraag steeld betenkend dat je nog in je honnymoonfase van reizen bent. Met name als je een honnymoner bent is alles zoals je dat zelf wilt zien. Je kunt er van maken wat je wilt. (GEEN GEINTJE).

Ga nu maar gewoon en geniet en absorbeer. En anders reis verder of niet.

• Ingrid

Het spijt me voor je dat ik je moet teleurstellen, ben toch al wat vaker weggeweest. En niet naar de meest voor de hand liggende plekken en ongeorganiseerd.

Maar ik heb geen idee van afstanden, reistijden, zit nl nog in de orientatiefase.

Heb jij uberhaupt wel nagedacht over een antwoord of is dit het. Heb ik nl niets aan.

En helaas, heb ik (zoals vele anderen) gewoon een baan en moet ik vakantiedagen opnemen, dus is het voor mij van belang een aantal dingen van tevoren te weten. Ik om er na 1 keer waarschijnlijk nooit meer terug (je weet wel, andere mooie plekjes op de wereld).

• Ingrid

ok, bedankt. Ga eens kijken hoe en wat met de planning.

• Stijn

Als dit je enige keer is dan is Cambodja en Laos misschien verstandig, alleen moet je dan binnen die landen wel keuzes maken. Zou in ieder geval Angkor Wat in Cambodja doen en in ieder geval Vientiane en vier-duizend-eilanden in zuid-Laos (in de Mekong rivier). Laos is leuker, Cambodja ook heel bijzonder (maar meer bedelaars en viezigheid vergeleken met Laos)

• Inge

Je geeft 3 voorbeelden en 1 daarvan in Vientenne. Waarom moeten ze daar naar toe? Toegeven, het is bijzonder, een hoofdstad dat meer op een provinciaals stadje lijkt, maar vertel mij eens wat ik misschien gemist heb in de drie dagen dat ik in Vientienne ben geweest.

Ik zou absuluut in het gebied ten noorden van Luang Prabang bezoeken. Mooie natuur (treks), veel cultuur (hilltribes).

Veel plezier

Inge