inentingen

• Peter

hi,

Ik ben van plan om via Thailand naar Cambodja en Laos te gaan, omdat ik vorig jaar al een keer in Maleisie en Thailand ben geweest ben ik al ingeent tegen Gele koorts en Hepetitus A. Is dit voldoende voor Cambodja/Laos of zijn daar weer andere inentingen voor nodig? Alvast bedankt

• Kees

Ik denk dat je voor dit soort belangrijke adviezen beter even kontakt op kan nemen met de GGD.

• Bas

Inenting tgen hepatitus A is voldoende. Denk wel aan eventuele malaria pillen.

• wouter

ben het wel met kees eens, je kan je het beste door de GGD of je dokter laten informeren. ik heb ook nog inentingen tegen hep. B gehad. voor cambodja moet je een cholera stempel hebben. die kan de GGD je gratis geven. oja ben gister nog bij de GGD geweest en die kwamen weer met het verhaaltje dat je ook DTP moet krijgen. normaal ben je daar tot je 24e tegen inge-ent maar volgens onderzoek is het beter als je met je 19e weer nieuwe prik neemt. maar vraag het voor de zekerheid ff bij je plaatselijke GGD.

• Sushi

Ons werd Hepatitus A en B (B omdat we langer dan 6 weken gaan rondtrekken in dat gebied), DTP en buiktyfus geadviseerd. Tegen buiktyfus kun je ook pillen slikken. Daarnaast malariapillen en een cholerastempel.

• Danielle

Cholera stempel?! Hoe belangrijk is dat? Ik zit namelijk op het moment in Australie en ben op doorreis naar Thailand, Cambodja, vietnam en laos, maar ik hebgeen cholera-stempel…

als het echt zo belangrijk is, kan ik die ook nog hier krijgen?

Bedankt alvast, Danielle

• Kees

Heb je niet nodig. Ze vragen er soms wel om maar dat is om hun eigen portomonee te vullen… Niet intrappen. Gewoon blijven lachen en geduld hebben.

• Arjan

Toen wij begin januari j.l. in bij Poi Pet Cambodja binnenkwamen is nergens naar gevraagd. Ook de SARS-desk, waarover je wel eens leest, was er niet meer.

• Henkie

wereldreiziger

• Henkie

Avontuurlijke wereldreiziger