Wie heeft er ervaring met een leuk (schoon) gasthouse in Siem reep?. Is het stadje verder de moeite buiten ankor what?
gr
fleur
Het stadje is verder weinig bijzonders. Wel leuk om een (mid)dagje rond te sjokken, terrasje te pakken en/of souvenirs te kopen.
Als je van fietsen houdt: Ankor is ook goed te doen per fiets. Wij hebben er 3 dagen rondgefietst, lekker op ons gemak, en daarbij veel gezien. Een fiets huur je in Siem Reap voor $1,- per dag.
Wij zijn in juli 2003 in Siem reap verbleven. In net als de vorige reactie in hotel smiles. Schoon en verder goed, 4$ per nacht.
Ook wij hebben de fiets gepakt naar ankor wat (bijna als enige toerist) en dat is echt een aanrader, omdat je dan ook bij de minder “populaire” (en dus stille plekjes) tempels komt. Verder raad ik je aan een massage te nemen, gegeven door blind personeel. Een hele aparte ervaring!! (bekende plek daar) Ook zijn wij in Siem reap langs het kinderziekenhuis geweest om bloed te doneren. Het ziekenhuis is van een Zwitserse man die als een van de weinige in Cambodja gratis dienstverleent aan patienten. Zo kun je je steentje bijdragen. Alles gebeurd trouwens schoon en betrouwbaar, vele toeristen geven daar hun bloed.
Groetjes
Ga vooral fietsen! En kopieer vantevoren even de fietsroutes uit de CycleLonelyPlanet (Vietnam, Laos, Cambodja geloof ik)! Er zijn talloze guesthouses. Als je uit Phnom Penh komt dan kent je guesthouse daar vast een guesthouse in Siem Reap en zorgen ze dat je bij de boot wordt opgehaald (anders wordt je daar helemaal gek want er staan wel honderd mensen naar je te roepen, taxichauffeurs en mensen van guesthouses). Siem Reap is oke, maar je moet niet denken dat het iets met het “echte” Cambodja te maken heeft. Het is er erg westers.
“Ga vooral fietsen!”
Je zal bijna wel moeten, want de gouveneur van Siem Reap heeft van de ene op de andere dag verboden dat buitenlanders op een brommertje mogen rijden…
(Zonder vooraf de verschillende verhuurbedrijfjes op de hoogte te stellen)
Het gerucht gaat dat de gouveneur betaald wordt door de moto-maffia….
Weet iemand imiddels of je al weer motor mag rijden in Siem Reap? (De laatste keer dat ik er was is: April 2003)
nee, dat is nog steeds niet toegestaan ivm het aantal ongelukken dat er gebeurde.
veel toeristen fietsen er inderdaad maar met 38 graden tientallen kilometers fietsen???
een tuctuc kost 8 dollar voor een hele dag incl. driver, hij brengt je precies waar je heen wilt of je laat je gewoon door hem ergens heen brengen dan zie je alle hoogtepunten, ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd(zonder moe te worden)
groet, Marco
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?