malaria?

• bas

hallo,

over twee weken gaan we naar cambodja(zitten nu in Thailand). aangezien alles nog al onduidelijk is wat betreft de reis route.

vragen we ons af of het nou wel of niet nodig is om in Cambodja malaria tabletten te gebruiken.

kan iemand hier ons duidelijkheid in geven.

bvd

• wouter

he bas,

ik ga over 2 mnd naar cambodja. ben dus ff langs de GGD geweest en die zeiden dat ik zeker malariapillen nodig heb. nou is het zo dat volgens mij in Phnom Penh geen malaria is maar over het algemeen dus wel.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

mzzl wouter

• Henk

In de grote steden en aan de kust is het veilig. Als je de jungle en de binnenlanden ingaat zou ik toch wel tabletten gaan slikken.

Veel plezier.

• Janneke

Ik ben zelf in Phnom Phen, Sihanoukville en Siem Reap geweest en geen problemen gehad met malaria. inderdaad waarschijnlijk alleen in minder bevolkte gebieden. de bevolking zelf zegt er ook weinig last van te hebben. veel plezier!

• ikke

hallo ,

ik ben nu in thailand en wil volgende week ook naar cambodja. Ik heb maar mallaria pillen bij me voor 3 weken. wwet iemand of ze daar ook te koop zijn voor het geval dat ik langer wil blijven????

alvast bedankt

• Bas

he hallo,

Malariapillen zijn overal te koop in cambodja. Overal zijn ‘apotheekjes’ waar je van alles zonder recept kan kopen. en van andere reizigers die ik in cambodja heb ontmoet heb ik begrepen dat ze in phnom penh verschillende merken verkopen, voordat je ze koopt, kijk dan goed de stoffen in de pillen na of ze overeen komen met je eigen pillen. veel plezier.

• Henkie

Toen ik een jaar of twaalf geleden voor het eerst naar Tailand ging moest ik ook van de ggd malaria pillen slikken. Dit was eigenlijk kolder voor iedereen die een beetje verstand van zaken heeft.

Een malaria gebied is pas malaria vrij volgens de ggd als er TIEN jaar geen malaria geval is geweest. Ook al was er na negen jaar niets, en dan weer net één; verkoooopuhhh !!!!!

Je gaat er toch naar toe voor een avontuurlijke vakantie en dat betekend echt niet alleen op een tamme olifant zitten.

Met andere woorden:“You feel lucky today; punk (”Clint Eestwood")