Vietnam/laos/Cambodja/Bangkok

• jeko

Hoi,

Waarschijnlijk is deze vraag al veel vaker gesteld, maar ik kan het zo een twee drie niet vinden. Maar ik zou graag willen weten wat de beste route/ volgorde is wanneer ik deze landen wil gaan bezoeken.Waar vlieg ik als eerste heen en ik wil graag via Bangkok terug naar Nederland vliegen (heb daar ooit mooie kleding laten maken bij een winkeltje en wil dat heel graag weer daar laten doen…)

En tevens weer de welbekende vraag: Ik ben voornemens om ongeveer 2,5 maand weg te blijven. Kan iemand mij een misschien aangeven hoeveel geld ik dan ongeveer zal moeten sparen om te kunnen overleven??? (ik ga in mijn uppie)

Alvast bedankt….

• wouter

he jeko,

ik denk dat 2,5 maand voor jou reisdoel misschien iet wat kort is maar het moet kunnen. ik zou sowieso een retourtje op bangkok nemen. van bkk naar het noorden reizen en daar naar laos gaan. de vraag is wat je allemaal wilt zien maar als ik jou was zou ik luang prabang, vientiane, van vieng en misschien nog wat plaatsjes daar bezoeken en dan daar de grens over met vietnam. ik zelf ga niet naar vietnam dus weet eigenlijk ook niet hoe en waar het met de grens overgangen is gesteld van laos/vietnam. daarna zou ik in vietnam afzakken naar het zuiden en dan daar de grens over gaan met cambodia. nou vanuit cambodia ga weer naar thailand. ik denk dat dat voor jou het meest gunstige route is.

tja en geld. ik zelf ga 3 maanden naar laos,cambodia en thailand en ik heb zo'n 2500 uiri uitgetrokken, dit is ruim voldoende. ik weet wel dat vietnam en cambodia qua onderdak iets duurder zijn dan laos. ergens ver terug op dit prikbord staat dat je met 500 uiri 3 tot 4 weken in laos kan vertoeven en iets meer maar dezelfde tijd in cambodja. dus…. je kan beter iets te veel geld sparen dan te weinig…

hopelijk heb je hier iets aan. veel plezier.

oja en wat voor mooie kleding heb je in bangkok laten maken?? anders moet je dat adresje maar ff door geven.

mzzl wouter

• ronny

Houd rekening met visa (dus ook pasfoto's bij de hand).

Laos $50

Vietnam $50

Cambodja $20