Cambodja, waarmee te combineren?

• Monique

Eind dit jaar, begin volgend jaar willen wij weer een verre reis gaan maken. Cambodja lijkt me heel mooi om naar toe te gaan, maar ik zou graag willen weten met welke landen Cambodja in een reis van ongeveer 3 weken te combineren valt. Ik lees al vanalles over Vietnam, Maleisie en Thailand. Wat raden jullie aan?

• Henkie

Als je naar Cambodja gaat is het het goedkoopst om eerst naar Thailand te gaan. Dit doen eigenlijk bijna alle mensen, omdat vluchten naar Thailand vrij goedkoop zijn in vergelijking met de andere landen.

Buiten dat heeft Thailand een westers tintje waardoor je je misschien wat sneller op je gemak zult voelen.

Maleisie lijkt me wat omslachtig.

Vietnam is wel weer heel mooi.

• Kees

Het meest praktisch is Thailand/Cambodja of Vietnam/Cambodja. Vergeet niet dat je maar drie weken hebt en je vast niet iedere dag wilt reizen.

• Stijn

Het ligt er natuurlijk aan wat je precies wil zien, maar met drie weken zou ik het bij Cambodja alleen laten (of Thailand om goedkoper te vliegen, maar niet om daar nog uitgebreid rond te reizen). Laos en Cambodja zijn geweldig, maar het vervoer etc zijn er veel minder georganiseerd dan in Thailand. Je moet je dus een beetje aanpassen aan het lokale tempo en niet te veel in je drie weken proppen. Juist op de plekken waar je wat moeilijker komt (en waar dus geen duizenden toeristen komen), leer je het land en de mensen het beste kennen. De tempels van Angkor zijn al een week waard, als je lekker gaat fietsen en er de tijd voor wil nemen.

• Jacomien

Wij gaan Cambodja combineren met Thailand en Zuid -Laos. In juni kan ik je dus vertellen hoe ons dat is bevallen. Onze reis ziet er ongeveer zo uit:

7 mei vliegen we naar Thailand.

en op 10 mei reizen we van Bangkok naar Cambodja.

Paar dagen tempels van Angkor en vervolgens naar Pnohm Pehn.

Van hieruit gaan we via de Mekong Rivier naar Laos.

na ongeveer 2 weken komen we Thailand weer in.

Vervolgens hebben we nog ruim een week om nog wat door Thailand te reizen, in ieder geval ergens wat strand en duiken en de rest bedenken we nog wel.

• Remco

Hoi Jacomien,

Wij plannen ook een reis voor november door Thailand, Cambodja en Laos en ik ben erg benieuwd naar jullie reiservaring! Het zou geweldig zijn als je me daarover kan mailen.

Groeten,

Remco

• Jacomien

Wij hebben een fantasische reis van ruim 3 weken gemaakt zie http://marcoenjacomien.dse.nl voor een impressie

Wij hadden een vliegticket voor Bangkok en wilden graag naar Angkor en ergens duiken . Onze reis kwam daardoor als volgt uit te zien

- Bangkok (2 dagen)

- Bangkok - Angkor (2 dagen)

- Angkor (3 dagen)

- Angkor - Pnom Penh (1 dag)

- Ppnom Penh (1 dag)

- Over de Mekong naar Zuid Laos (3 dagen)

- Thousand Islands (1 dag)

- Bolaven plateau (2 dagen)

- Van Laos naar River Kwai (1 dag en nacht reizen)

- River Kwai (2 dagen)

- Reizen naar Koh Tao (relaxed in 2 dagen)

- Koh Tao (4 dagen)

- naar Bangkok (1 dag)

- Bangkok (1 dag)

• Remco

Ha Jacomien,

Heel erg bedankt (kom nu pas weer op de site). Ziet er heel mooi uit zeg, ga het eens goed bekijken. Als ik nog vragen heb, mail ik je nog even.

Groeten,

Remco