reizen in Cambodja

• Petra

Ben voornemens om in november a.s. vanuit Bangkok naar Cambodja te gaan; tot de grens met de trein, maar daarna? In de LP heb ik gelezen dat de treinen gemiddeld 20 km per uur rijden. Wat is de beste manier om te reizen? Is dit makkelijk te regelen? Wij hebben hooguit 3 weken de tijd en willen graag naar PP, SR en naar het strand. Verder alle suggesties welkom.

• Wouter

Hoi Petra,

op de trein hoef in Cambodia niet te rekenen. D'r is niet echt een railsystem voor personen vervoer, dus neem de bus. De wegen tussen Siem Reap en Phnom Phen zijn redelijk tot goed. Van de grens kun je met een bus of minivan naar SR gaan. Vanuit SR met de boot naar Battambung of PP. De wegen tussen Shinoukville en PP zijn ook goed en de weg van PP naar Kratie is ook niks mis mee. Alleen de wegen in het oosten zijn niet al te best tot zeer slecht zeker in het regenseizoen. Maar niks te gek voor de Cambodjanen dus je komt er altijd misschien duurt je reis alleen iets langer. Ook kun je met de boot reizen wat best goed te doen is.

Veel plezier in Cambodia en de rest van je reis.

Groeten, WouterPetra schreef:

>

> Ben voornemens om in november a.s. vanuit Bangkok naar

> Cambodja te gaan; tot de grens met de trein, maar daarna? In

> de LP heb ik gelezen dat de treinen gemiddeld 20 km per uur

> rijden. Wat is de beste manier om te reizen? Is dit makkelijk

> te regelen? Wij hebben hooguit 3 weken de tijd en willen

> graag naar PP, SR en naar het strand. Verder alle suggesties

> welkom.

• Benjamin

Hallo Petra,

Ik ben afgelopen december vanuit Bangkok naar Sihanoukville gegaan (eerst met de bus en dan met de boot) daarna doorgereisd naar Phnom Penh via de bus.

Vanuit Phnom Penh met de boot tot in Siem Reep en vanuit Siem Reep heb ik nogmaals de boot genomen tot in Battambang. Tenslotte ben ik met een minibus terug tot in Thailand gereisd. Ik heb een kort reisverslag met foto's op het net gezet. http://users.pandora.be/benjamin.grugeon/Cambodia.htm

Grtz,

Benjamin

• Andre

Hallo Petra,

Meer dan 90% van alle toeristen/reizigers die naar Cambodja komen volgen hetzelfde “spoor”. Siem Reap - Phnom Penh - Sihanoukville. Natuurlijk moet je de plaatsen bezoeken maar als je het echte Cambodja wilt leren kennen moet je de geijkte weg verlaten. Cambodja heeft veel meer te bieden. Je kunt door het hele land veilig reizen en de bevolking is oprecht vriendelijk. Soms is het mischien wat moeilijk om vervoer te regelen naar bepaalde gebieden maar je kunt overal komen. Weet je niet hoe of wat kom dan bij ons in PHnom Penh langs of bezoek alvast onze website om ideeen op te doen.

www.cambodia.nl

Andre