money makes the world go round

• martijn

Even de volgende vraag:

Hoe zit het met het opnemen van geld inCambodja?

Ik lees in de LP dat er nergens ‘ATM’s' zijn, ook niet in Pnom Pehn. Betekent dit dat ik dus geld voor de hele vakantie cach mee moet nemen? (lijkt me link) Kan je wel traveller cheqeu's inwisselen? (lijkt me dan ook niet).

samengevat: Hoe zit het met het geld in Cambodja.

bedankt en groeten

martijn

• andre

Hallo Martijn,

Er zijn nog steeds geen pinautomaten in Phnom Penh. Er gaan geruchten dat over een maand of 6 de eerste worden geplaatst. Travelcheckes kun je inwisselen bij de banken. Ook kun je bij de banken je creditcard gebruiken en op steeds meer plaatsen. Vaak hotels, restaurant en grotere winkels. Kijk even op onze website en daar vertellen we je meer over geldzaken in Cambodja. www.cambodia.nl

Veel reisplezier.

Andre

• Isa

Traveller cheque's zijn prima in te wisselen. Daar zou ik er dan ook veel van meenemen. Een gedeelte cash is ook altijd handig. Credit Card zou ik alelen in noodgevallen gebruiken.

• S

Je kunt altijd in dollars betalen. Toen ik er was, was 1 dollar ongeveer 4000 riel waard, dus dat was redelijk makkelijk om te rekenen. Het lokale gebeld gebruik je dan vooral als “kleingeld” bij de dollarbiljetten.

• sander

Ik ben er net nog geweest en het gekke is dat je meer in dollars kan betalen dan in riel. Dus neem veel kleingeld aan dollars mee. Geniet ervan. ik zou zo weer terug gaan!