Cambodja

• andre

Hallo Frenk,

Ik ben het met je eens, maar over Cambodja is heel weinig bekend. De nederlandse ministerie van buitenlandse zaken geeft zelfs een negatief reisadvies, de ministerie van toerisme in Cambodja promoot alleen maar Angkor. Als ik de reisgidsen bestudeer kom ik weinig tegen over het land Cambodja muv van Angkor en Phnom Penh. Bijna alle toeristen, uitzondering daargelaten, komen niet verder dan Angkor, Phnom Penh, Sihanoukville en Kampot. Zonde want het land heeft veel meer te bieden. Wij geven heel veel informatie over het land, toeristen komen bij ons om informatie, die geven wij met alle plezier en gratis. Ze zijn tot niets verplicht en wij verplichten tot niets. Wij geven aan wat mogelijkheden zijn wat je allemal kunt doen in Cambodja. Omdat er ook geen nederlandse ambassade in Cambodja is voelen wij ons min of meer verplicht goede informatie te geven over dit geweldig land. Mag ik aan jouw vragen, Frenk, wat jou relatie is met Cambodja? Als jij alle antwoorden hebt op de vragen die gesteld worden mag jij ze in het vervolg ook geven.

Andre

• aad

beste andre, bedankt voor alle uitstekende informatie!! je hebt het echter over een negatief reisadvies. maar op de site van het ministerie kan ik hier niets over vinden. weet jij hoe het zit, want wilde in juli cambodja opnieuw bezoeken. aad

• andre

Hallo Aad,

Met negatief reisadvies heb ik een beetje overdreven. Er staat dat als je van A naar B wilt reizen onder begeleiding of met meer mensen tegelijk moet doen. Ook staat er in dat je savonds in Phnom Penh beter in je hotelkamer kunt blijven en niet naar een bar of restaurant kunt gaan. Jij en ik weten beter, het is overal veilig in Cambodja maar voor degene die nog nooit in Cambodja geweest zijn kan dit afschrikken. Sorry, dat ik het had over negatief reisadvies, ik heb de verkeerde bewoording gebruikt. Ik zie je graag weer binnenkort terug in Cambodja.

Andre

• aad

bedankt andre, ik ben de koffer al aan het pakken. tot spoedig in pp. aad

• frenk

Dag Andre,

Dank je voor deze reactie. Wat ik bedoel met de opmerking over het achterwege laten van commercie is dat ik het jammer vind als deze en gene dit prikbord gebruiken of zouden gebruiken om hun eigen bedrijf te promoten. Immers het leuke van dergelijke prikborden is dat reizigers elkaar info verstrekken zonder oogmerk van financieel gewin.

Om je vraag te beantwoorden wat ik kan bijdragen bij het antwoord geven op vragen, jammer genoeg niet veel aangezien het alweer 5 jaar geleden is dat ik dit fascinerende land bezocht heb, en helaas ben ook ik toen tot mijn spijt niet veel verder gekomen dan de geijkte plaatsen. Inderdaad mede vanwege het feit dat veel spookverhalen de ronde deden (al waren er toen best geregeld incidenten, geweldadige overvallen etc..) en doordat reisgidsen nauwelijks info aanboden buiten de hoofdplaatsen.

Aangezien ik naar het zich laat aanzien later dit jaar dit land wederom hoop te zien zal ik zeker jullie site nogmaals bezoeken, immers ook voor mij geldt; hoe meer info des te beter.

Met vriendelijke groet,

Frenk

• sophie

ik ben nog nooit in cambodja geweest, maar ik kan wel over het algemeen zeggen dat je waarschuwingen niet te licht moet opvatten. als er wordt gezegd dat je beter niet over straat kan op bepaalde tijden en plaatse, zeggen ze dat niet voor niets. Ik nam het eerst ook allemaal te licht op en heb toen een hele nare beroving meegamaakt, echt om een trauma aan over te houden!

• Kees

Ik ben er wel vaak geweest en Nederland is gevaarlijker. Maar ook hier geldt op bepaalde plaatsen op bepaalde tijden.

Kortom, voor de onveiligheid hoef je niet thuis te blijven.