is het in cambodja mogelijk om te pinnen, geld uit de muur te halen?
hallo,
als je naar cambodia gaat kun je betalen met dollars, die hebben ze heel graag dus dat is niet echt een probleem.
buiten pnom penh, de hoofdstad van cambodia is pinnen een ramp.
wat je wel kan doen is een bank binnenstappen met je credit kaart en zo dollars afhalen.
maaaaar …….. ze vragen verschrikkelijk veel commissie.
voor ik naar cambodia vertrok was ik in thailand en in cambodia had ik nog enorm veel thaise bhats over dus dacht ik ze daar maar te wisselen in dollars of gewoon in bhats te proberen te betalen.
probeer ZO WEINIG MOGELIJK te betalen in thaise bhat wat ze vragen gewoon de dubbele prijs.
ik zat in een cafeetje in siam riep en vroeg (voor ik bestelde) of ik kon betalen in thaise bhat en dat was geen probleem.
op de menukaart stond er voor wat ik bestelde 2.40 us dollar.
toen kreeg ik een rekening van 180 bhat, meer dan het dubbele.
hou je dus vast voor die toestanden.
beste in cambodja zijn us dollars meenemen contant.
om travelchecks te wisselen heb ik ook de ervaring gehad dat ze enorm veel
comissie vragen.
groetjes van danny
Danny,
Als je naar de juiste bank was gegaan dan was het best wel mee gevallen met de commissies. Travelcheques kun je inwisselen al tussen de 1 en 2 % commissie. Heb je een mastercard dan kun je dit het beste doen bij de Canadian Bank. Geen commissie. Visa card bij de Mekong Bank, Min. $ 5,- anders 1% van het totaal bedrag. Als je contant geld wil wisselen bijv. Baht kun je dit vaak het beste bij de goudshops op de markt doen. Je krijgt dan een behoorlijke goede koers.
Andre
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?