Ik heb gehoord dat je in Cambodja allerlei insekten kunt eten
zoals sprinkhanen en spinnen.
Is het veilig om deze insekten te eten of zitten ze vol met bacterien?
Groetjes,
Michelle
Hallo Michelle,
Voor sommige mensen is het een delicatessen om insecten te eten. Je kunt ze op veel plaatsen krijgen en er is zelfs een dorpje tussen Phnom Penh en Kampong Cham bekend om zijn verrukkelijke spinnen. Zoals ook met ander eten, als het goed klaar gemaakt is dan kun je ook deze insecten eten. Volgens kenners is het zeer voedzaam want ze bezitten veel proteiinen.
Eet smakelijk.
Andre
Ik weet niet of je ze wel eens gegeten hebt, maar gezond lijken ze mij niet.
Ze worden gebakken in olie, en god weet hoe lang die al gebruikt word. Volgens mij kanker verwekkend na lang gebruik, zoals zo veel.
Maar zelfs dan als het gebakken is kun je de smaak vergelijken met de vieze vette VETSTE chips die je ooit gegeten hebt. Kan volgens mij nooit gezond zijn.
Maar wel leuk voor bij de tv ipv ons gewone zoutje.
He he,
Ik ben net terug uit Cambodja en heb daar een zeer heuze krekel gegeten… wel gefrituurd hoor. tis op zich niet vies, t smaakt een beetje naar chips. maar ik prefer toch wel pringels hoor… verder kun je in het plaatsje Skuon overheerlijke spinnen eten. heb het geprobeerd, maar het lukte me niet. ik had samen met een vriend een zakje spinnen voor een dollar gekocht. hij heeft er drie gehad en zei dat er spul uit het lijfje kwam.. toen heb ik hartelijk bedank. moest wel lachen, want het meisje dat ze verkocht haalde op een gegeven moment een hele grote levende spin uit haar zak…
dhus…
Hallo,
Tja, het ligt eraan, sommige insecten kun je niet eten, maar sommige wel.. en die je kunt eten zijn meestal wel eerst ontreinigd, maar als je een bacteriefreak bent, moet je dat niet gaan eten, want er blijven natuurlijk bacteriën in zitten die van alles hebben aangeraakt. je weet het dus nooit.
Gr,
Iris.
Natuurlijk kun je insecten eten, of dat lekker is hangt van je eigen smaak af. En of het veilig is, is net als met al het andere dat je eet of drinkt …. dat hangt af van of het goed en schoon bereid is. En of het vers is.
Bij kleinschalig hoeveelheden maakt gezondheid op de long-run weinig uit.
Chang Noi
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?