Hallo Cambodjaantjes

• Thaidijvie

Goedennacht. Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Louis en ik ben sinds 2000 woonachtig in Pattaya, Thailand. Maar ook nog in NL waar ik 2 weken per jaar verblijf.

Eindelijk ga ik Cambodja, samen met een vriend eens bezoeken. Uiteraard een eitje, vanaf BKK, en de reden is ook omdat ik volgens de Thaise immigratiewetgeving om de 3 maanden ‘het land uit moet’. Vroeger maakte ik van die dagtripjes naar Aranyapratheet maar die hangen me de strot uit.

Ik heb al aardig wat ‘bekenden’ op dit prikbord gezien. Met Henkie en zijn Cambodjaanse vriendin heb ik in de Wonderfulbar te Pattaya samen met wat overige Thailandprikborders een biertje genomen. Tenminste: ik denk dat dat die Henkie is.

Ik zag brave gast en zelfs Naklua Boy en ook breed, die nu in Thailand is.

Samen met Leo, uitbater van het wereldberoemde cafe 'THE WALL" te Koh Samui (Thailand) gaan wij Phnom Penh maar eens onveilig maken.

Wij logeren in Hotel Angkor International en dat is volgens LEO (u weet wel.. van THE WALL) een wereldhotel. Als dat niet zo is dan beloof ik u dat ik nimmer zijn wereldzaak meer zal noemen op dit medium.

Ik begrijp dat een beetje spammen hier geen probleem is want ik merk dat ene Andre, die overigens goede info geeft op dit prikbord, bij practisch iedere posting de website van zijn onderneming noemt. Ach waarom ook niet, we moeten elkaar toch een beetje helpen.

Het wordt mijn allereerste keer Cambodja, dus gelukkig ben ik nog een Cambodjaans groentje.

Ik heb dit prikbord al een beetje ondersteboven gelezen en heb al aardig wat informatie tot mij genomen.

Als fervent Pattaya-ganger zal het u duidelijk zijn dat ik de bibliotheken in Phnom Penh (wat vervelend toch die 2 h-tjes) iets minder zal bezoeken en me meer op het nachtleven zal gaan orienteren.

Echter, de stad PP zullen uiteraard ook gaan bezoeken, overdag welteverstaan ha ha.

Ik heb al begrepen dat met USD betalen het beste is dus heb inmiddels een vracht aan briefjes van 1,5,10 en 20 USD aangeschaft.

We zullen aldaar wel een (airco)-taxi gaan huren en we laten ons gewoon door de chauffeur overdag naar allerlei attracties rijden en 's avonds naar de diverse kroegen.

1.Mijn vraag (Ik heb het niet terug kunnen vinden) wat kost zo'n taxi per dag?? Incl. benzine? Ik hoor bedragen varierend van 15USD tot 40 USD per dag. Voor PP en nabije omstreken.

Dan over het nachtleven: Ik las dat Henkie mede een Fillipijnen liefhebber is.

Ik ook. Vooral van het LA-Cafe te Manilla en verder Angeles City.

2.Mijn vraag: Is er een cafe te PP die te vergelijken is met het LA-Cafe? Ik heb me zelfs laten vertellen dat die op de begane grond van het Angkor Hotel is. Maar misschien zijn er meer.

Verder heb ik het advies gekregen om vooral de Martini"s en Sharky's te bezoeken en die tipgever is een zeer ervaren nachtbraker dus dat ga ik vast en zeker doen.

Ik las de kroegnamen: Hart of Darkness, New York. Shiang Hai, Walkabout en Manhatten. Laatstgenoemde kroeg schijnt 6 dollar voor een biertje te vragen dus dat kan die snuiter vergeten.

Welk van deze kroegen zijn jullie favoriet en waarom? Zin er nog meer leuke tenten.

Wij zijn beide muziekfreaks (sixties/seventies - Pink Floyd, (Hard)Rock, Blues en als we heel dronken zijn vinden we Techno ook wel om aan te horen.

Natuurlijk zullen we ‘langs de rivier’ gaan wandelen (en rijden) want dat schijnt ook de moeite waard te zijn. Het zal trouwens best uitkomen om dan even een ‘frisse neus’ te gaan halen.

De bekende gevangenis, waar ik de naam even van kwijt ben, gaan we ook bezoeken want jullie moeten echt niet denken dat we alleen maar voor de drank en vrouwen gaan.

Op 15/7 zitten wij aldaar voor een dag of vier en ik heb zo het gevoel dat het erg goed gaat bevallen.

Groetjes

Louis

• Andre

Hallo Louis,

Wat een verhaal zeg. Ben je daar de hele nacht mee bezig geweest. Ik moet zeggen dat je al behoorlijk wat informatie hebt. Over het nachtleven hoef ik je weinig te vertellen want je noemde al de meeste bekende op. Ik zal proberen je vragen in volgorde te beantwoorden.

1. Afhankelijk of in in Phnom Penh blijft of erbuiten wil. Als je buiten PP (als je afkort hoef je geen hh-tjes te gebruiken) gaat betaal je meer. Wil je de taxi alleen overdag of ook snachts? Dat is bepalend voor het tarief.

2. Ik ken LA cafe en Angels city niet maar je zult ongetwijfelt vinden wat je zoekt in PP

3. Als je van oude rock, sixties, seventies dan is Sharky to place to be voor jou. Zelfs Radar Love van de Golden Earring wordt hier gedraaid.

3. Heart of darkness, walkabout, shanghai zijn allemaal op loopafstand van elkaar en er zijn nog meer van dit soort bars te vinden in deze straat. Martini is onlangs verhuisd maar het concept is nog steeds hetzelfde. Grote tuin met videoscherm, pooltafels, een grot als disco , goedkoop eten en veel , hoofdzakelijk, vietnamese meisjes. Er zijn nog een paar bars meer die je beslist gezien moet hebben maar die vertel ik wel als je hier bent.

Manhattan is meer een sjeike disco met de daarbij behorende prijslijst. Ik denk niet dat jij tot de doelgroep hoort.

PP heeft meer te bieden dan alleen maar het nachtleven. Ik hoop alleen dat je overdag je ogen open kunt houden als je de hele nacht doorgaat want sommige bars zijn 24 uur per dag open.

Ik zal dit keer geen reclame maken voor onze website anders krijg ik reacties hierop. Ik zou gewoon tegen je zeggen, kom gewoon bij ons langs en dan zal ik je meer tips geven. Nog een vraagje: Hoe kom je naar PP? per vliegtuig of overland?

Welkom in Cambodja……..

Andre

• Thaidijvie

Dank je Andre, weer goede info. We zullen vast en zeker wel even langskomen. Ik heb je adres al van je website afgehaald, hoe ik aan je website kom blijft een geheim ha ha. Heb je telnr ook (van de website)dus zal eerst even bellen

We zijn stappers maar gaan vast en zeker ook de stad PP bekijken. Geen idee wat er allemaal te bezichtigen is. Tempels en zo laat ik voor wat ze zijn want die hebben we hier genoeg. Maar de praktijk leert dat je, middels wat communicatie aldaar, er wel achter komt wat de bezienswaardigheden zijn. Verder kan ik nog het een en ander van het net afhalen.

Het is inderdaad de bedoeling om die taxi gewoon vanaf ‘s middags tot in de nacht in te huren. Overdag een beetje sightseeing en ’s avonds de hort op en dan mag de beste man ons weer netjes ('s nachts)in het hotel afleveren. Heb jij een idee wat hiervoor een redelijke prijs is? Ik ben geen mannetje van een dubbeltje op de 1e rang maar wil uiteraard ook niet teveel betalen.

Van een vriend begreep ik dat Martini's voorheen naast Sharey's was gesitueerd maar dat is niet meer zo begrijp ik uit je verhaal.

Is Martini's nu ver weg van de door jou genoemde barren op loopafstand?

Wij vliegen 15/7 vanaf BKK naar PP en gaan 19/7 weer terug naar BKK

Tot binnenkort.

Louis

• Andre

Hallo Louis,

Geef even je emailadres dan heb ik nog een aantal tips voor je. Als ik het via deze weg doe denken ze weer dat ik reklame maak.

Wat betreft Martini, deze heeft nooit naast Sharky gestaan maar een kleine 10 min. per motorbike van Sharky. Het ligt nu een paar km verderop maar met de auto of per motorbike is het goed te doen.

Andre

• ronald

“Geef even je emailadres dan heb ik nog een aantal tips voor je. Als ik het via deze weg doe denken ze weer dat ik reklame maak.”

Heee, niet roomser dan de paus zijn oke, je bijdrages zijn meer dan welkom, je geldbuidel spekkende reclame liever niet.

• Thaidijvie

Doe niet zo moeilijk Ronald. Ik maakte een gekscherende opmerking over dat feit maar het lijkt wel alsof ‘de ziekte van Mulder’ heeft toegeslagen.

Andre levert een positieve bijdrage aan dit prikbord en als het FUNCTIONEEL is dat hij zijn eigen website noemt dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

• ronald

oke ik bind in, je hebt voor een deel gelijk