grensovergang

• Thaidijvie

Ha ha die Kees. Scherp. Ben weer terug in Thailand dus heb mijn nickname voor de Thailandpagina weer aangenomen.

Trip naar PP was leuk en interessant. Tuol Sleng was indrukwekkend. Het feit dat de politieke ontwikkelingen in dat land de tijd zo'n 30 jaar heeft stilgezet is schrijnend. Vooral als je hebt kunnen constateren dat Thailand de laatste 10 jaar zich enorm ontwikkeld heeft.

De Vietnamese dames aldaar zijn mooi.

De bedelaars en taxi-aanbieders zijn irritant, maar aan de andere kant: Ook die mensen proberen te overleven.

Ik ben nog even bij Andre langsgeweest en een half uurtje met hem gekletst. Dat was gezellig en alsnog voor mij de bevestiging dat hij goede informatie geeft.

Hij heeft ook mooie tours naar o.a.de minder bekende gebieden in Cambodja en dat zag er interessant uit.

Andre nog bedankt voor je gastvrijheid. Wilt u meer weten over de tours kijkt u dan even op www.cambodia.nl. Ik hoop dat dit de goede website is ha ha.

• Andre

Even ter aanvulling:

Er zijn inmiddels 4 officiele grensovergangen met Thailand.

Andre

• Andre

Ik ben het helemaal met je eens over de toeristen met een LP. Ik zie ze iedere dag rondlopen met hun boek in de hand en dan zijn ze verbaasd als een guesthouse of een restaurant niet meer bestaat. Gebruik het boek alleen de eerste dag en leg het dan aan de kant. Vraag de lokale mensen of expats die langer in cambodja zijn waar je heen kan gaan. Je zult zien dat je op de mooiste plaatsen komt. Cambodja heeft zoveel meer te bieden maar dat heb ik aan jou, Thaidijvie al verteld.

De naam van de website is correct gespeld.

Ik hoop jullie weer te zien in Cambodja en je weet het, de deur staat bij ons altijd open.

Andre

• Kees

Ik had al zo'n flauw vermoeden dat het was bevallen!

Ik ben er nu 3 keer geweest en er is zoveel moois te zien en te doen… Je kan je best vermaken de volgende paar visaruns!

• Inge

Hallo Andre,

Ik heb een tijdje in Kep en Kampot gewoond. Mijn Fanse baas (Nicolas Strauss) had van alles voor mij in petto (een keten van Guesthouses opzetten). Maar dat bleken allemaal grote woorden te zijn. Ik woon nu in London en heb geen contact meer met mijn oude baas (wil ik ook niet, ik vond hem zachtjes gezegd niet zo'n aardige man). Toch ben ik wel benieuwd hoe het met het Champey Guesthouse en Hotel in Kep en Kampot gaat.. weet jij daar iets van? Inge

• MdB uit De Reinkenstraat

Hallo Lieverd,

Marloes schreef:

>

> Weet er iemand met welke bus/auto je na de grensovergang het

> beste mee kan rijden. In de lp wordt gewaarschuwd namelijk

> voor organisaties die je naar hele andere plekken brengen en

> waar je dus nooit meer vandaan komt.

>

> alvast bedankt

>

> Marloes

Lieverd, we nemen gewoon een binnenlandsevlucht naar Pnom Pen, visum

in Bangkok (vooraf duurt 3 dagen) of Pnom Pen regelen bij aankomst (navragen), krijg je van mij, hoeven we ook niet moeilijk te doen.

Tot straks poepie

X M

• Andre

Hallo Inge,

Ik was er vorig jaar en toen was de baas, Nicolas, op vakantie. Er was toen een amerikaans meisje die denk ik na jou gekomen is. Ik wilde onze gasten in de dit gh onderbrengen want het is best wel mooi gelegen. Ik heb haar gevraagd om het e.e.a. op papier te zetten zoals prijzen, tours die we kunnen maken etc. Zij had ook grote plannen maar ik kreeg maar steeds geen bericht. Navraag bleek dat zij ook binnen een maand vertrokken was. Ik weet niet hoe de stand van zaken nu is met Champey gh.

groeten

Andre