VIPER INDEED! Niet gaan!

• Thaidijvie

Voor de stappersonder ons: Vorige week toen wij in PP waren bood ‘onze’ taxichauffeur maar telkens aan om naar een ‘nieuwe club’ te gaan. De eerste dag weigerden we en de 2e dag gingen wij er naar toe.

Toevallig waren wij die 2e dag bij Andre op kantoor en hij vertelde ons over een soort A-GoGo bar waar dames dansen en er dan een vuurtje rond het podium gaat branden.

Enfin, wij rijden naar de door de chauffeur voorgestelde nieuwe club en arriveren voor een pand waar met Neon letters VIPER op geschreven staat.

Wij gaan een trap naar boven. Op de 1e verdieping een soort A-gogo en boven was een disco waaruit een enorme herrie kwam. Dus wij kozen voor de A-gogo.

Wij gaan aan de bar zitten en bestellen bier. Er is geen Angkor. Dan maar 2 Heineken en een cola voor de chauffeur. Na een minuut of 7 was er nog geen drankje geserveerd maar wij verveelden ons niet en bewonderden de ‘chrome-pole-chick’.

Na een minuut of tien kwam de serveerster met een dienblad met daarop de volgende artikelen: 8 blikjes Heineken en 4 blikjes cola. Ik voelde al nattigheid. Wij dronken ons biertje en de chauffeur zijn cola. Toen mijn biertje bijna op was opende de serveerster zonder het vooraf te vragen een blikje Heineken en ze wilde bij mij inschenken. Ik weerde haar af en zei “Nee, dat heb ik niet besteld” en vroeg direct de rekening.

Ik kreeg een rekening voor 8 blikjes Heineken a 3,25 USD per stuk. Plus een rekening voor 4 blikjes cola a USD 2 per stuk.

Daaronder werden dan weer blikjes gecrediteerd maar u begrijpt dat men niet het juiste aantal crediteerde en men verzocht ons om iets van 16 USD. te betalen.

Na wat discussies hebben wij maar gewoon 8,5 USD op de bar neergelegd en zijn weggelopen. Gelukkig hield niemand ons tegen.

Buiten aangekomen liep ‘onze’ (bijna ex) taxichauffeur naar de auto en wij erachteraan. Er volgde een Cambodjaanse man die de chauffeur snel zijn commissie overhandigde.

De chauffeur bracht ons terug naar het Hotel. U zult begrijpen dat wij van zijn diensten geen gebruik hebben gemaakt. Zijn standplaats is voor Cafe “THE TEMPLE” bij het Angkor International Hotel.

Dus mijdt deze tent.

• Thaidijvie

Ik vergeet te vermelden dat er in die tent inderdaad dus een vuurtje rond het podium ging branden en dit (VIPER) hoogstwaarschijnlijk de tent was waar Andre het die middag over had. Ooit dit soort situaties meegemaakt Andre?

• Andre

Hallo Thaidijvie,

Ik heb je nog gewaarschuwd, Het is niet de moeite waard om naar deze bar te gaan. Maar wie niet luisteren wil moet maar voelen. Ik hoop dat je niet te dicht bij het vuur hebt gezeten zodat je ook niet je billen hebt verbrand :-)

Ben je nog naar de Secret bar geweest?

andre

• Thaidijvie

Ha ha. Ja maar ik wist dus niet dat die (door de chauffeur aanbevolen)nieuwe club de door jou eerder genoemde vuurgogo was. De secret bar is er niet van gekomen. Komt de volgende rit wel.

• Kees Pinkse

Hallo Andre

Je geeft zo links en rechts nogal wat tips weg…..

Wat is nou de gezelligste nachtclub van PP?

met dank

KeesAndre schreef:

>

> Hallo Thaidijvie,

>

> Ik heb je nog gewaarschuwd, Het is niet de moeite waard om

> naar deze bar te gaan. Maar wie niet luisteren wil moet maar

> voelen. Ik hoop dat je niet te dicht bij het vuur hebt

> gezeten zodat je ook niet je billen hebt verbrand :-)

>

> Ben je nog naar de Secret bar geweest?

> andre

• Andre

Hallo Kees,

Dit is denk ik de moeilijkste vraag die ik tot nu toe gesteld gekregen heb. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en voorkeuren. Phnom Penh heeft vele soorten uitgaans gelegenheden, van een beergarden tot een kareoke bar tot een discotheek en alles wat er tussen in zit. Zelfs onder de expats lopen de meningen uiteen wat de gezelligste bar is. Het is natuurlijk ook afhankelijk met wie je bent en in wat voor stemming je bent. Ik kan je als advies geven ga verschillende bars langs en trek zelf je conclusie wat je de gezelligste vind. En als je niet weet waar naar toe en spreken we een keer iets af en dan gaan we een kroegentocht houden.

Andre

• Thaidijvie

Sharky's is zeker leuk. Martini's moet je zeker ook bezocht hebben. Verder vindt je in Street 51 ook een paar leuke kroegen zoals Walkabout etc.

Er zijn er vast en zeker nog meer, maar dat is voor de volgende visatour

• Kees Pinkse

Hoi Andre

Ik zie dat ik niet duidelijk gezegd heb wat ik wil. Ik zoek een leuke nachtclub met (een beetje) niveau. beetje luxe. geen ordinaire toestanden. mooie, leuke en gezellige meisjes.

geld maakt me niet veel uit. ik zit geen weken in PP. vertel ff je foonnummer.

houdoe

Kees

Andre schreef:

>

> Hallo Kees,

>

> Dit is denk ik de moeilijkste vraag die ik tot nu toe gesteld

> gekregen heb. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en

> voorkeuren. Phnom Penh heeft vele soorten uitgaans

> gelegenheden, van een beergarden tot een kareoke bar tot een

> discotheek en alles wat er tussen in zit. Zelfs onder de

> expats lopen de meningen uiteen wat de gezelligste bar is.

> Het is natuurlijk ook afhankelijk met wie je bent en in wat

> voor stemming je bent. Ik kan je als advies geven ga

> verschillende bars langs en trek zelf je conclusie wat je de

> gezelligste vind. En als je niet weet waar naar toe en

> spreken we een keer iets af en dan gaan we een kroegentocht

> houden.

> Andre

• Kees Pinkse

dank jeThaidijvie schreef:

>

> Sharky's is zeker leuk. Martini's moet je zeker ook bezocht

> hebben. Verder vindt je in Street 51 ook een paar leuke

> kroegen zoals Walkabout etc.

> Er zijn er vast en zeker nog meer, maar dat is voor de

> volgende visatour

• Thaidijvie

Sophie's club Kees, en de Secret Bar. Ik ben er nog niet geweest maar het moet daar OK zijn.

En als geld niet uitmaakt: Manhatten