Voor de stappersonder ons: Vorige week toen wij in PP waren bood ‘onze’ taxichauffeur maar telkens aan om naar een ‘nieuwe club’ te gaan. De eerste dag weigerden we en de 2e dag gingen wij er naar toe.
Toevallig waren wij die 2e dag bij Andre op kantoor en hij vertelde ons over een soort A-GoGo bar waar dames dansen en er dan een vuurtje rond het podium gaat branden.
Enfin, wij rijden naar de door de chauffeur voorgestelde nieuwe club en arriveren voor een pand waar met Neon letters VIPER op geschreven staat.
Wij gaan een trap naar boven. Op de 1e verdieping een soort A-gogo en boven was een disco waaruit een enorme herrie kwam. Dus wij kozen voor de A-gogo.
Wij gaan aan de bar zitten en bestellen bier. Er is geen Angkor. Dan maar 2 Heineken en een cola voor de chauffeur. Na een minuut of 7 was er nog geen drankje geserveerd maar wij verveelden ons niet en bewonderden de ‘chrome-pole-chick’.
Na een minuut of tien kwam de serveerster met een dienblad met daarop de volgende artikelen: 8 blikjes Heineken en 4 blikjes cola. Ik voelde al nattigheid. Wij dronken ons biertje en de chauffeur zijn cola. Toen mijn biertje bijna op was opende de serveerster zonder het vooraf te vragen een blikje Heineken en ze wilde bij mij inschenken. Ik weerde haar af en zei “Nee, dat heb ik niet besteld” en vroeg direct de rekening.
Ik kreeg een rekening voor 8 blikjes Heineken a 3,25 USD per stuk. Plus een rekening voor 4 blikjes cola a USD 2 per stuk.
Daaronder werden dan weer blikjes gecrediteerd maar u begrijpt dat men niet het juiste aantal crediteerde en men verzocht ons om iets van 16 USD. te betalen.
Na wat discussies hebben wij maar gewoon 8,5 USD op de bar neergelegd en zijn weggelopen. Gelukkig hield niemand ons tegen.
Buiten aangekomen liep ‘onze’ (bijna ex) taxichauffeur naar de auto en wij erachteraan. Er volgde een Cambodjaanse man die de chauffeur snel zijn commissie overhandigde.
De chauffeur bracht ons terug naar het Hotel. U zult begrijpen dat wij van zijn diensten geen gebruik hebben gemaakt. Zijn standplaats is voor Cafe “THE TEMPLE” bij het Angkor International Hotel.
Dus mijdt deze tent.