thailand - cambodja - thailand

• pascal

Hallo reizigers,

We hebben vanaf 3 sept. 6 weken vakantie en willen naar Bangkok vliegen om vanaf hier een rondreis te maken. Een week thailand, vier in Cambodja en weer een week thailand. Wie heeft hier ervaring mee? Met name over:

- de tijd die het in beslag neemt om de grens over te gaan

- hoe gaat het met visas, kun je die van cambodja in thailand krijgen, zo ja hoe kom je aan de info waar e.d.

- kun je zo heen en weer reizen

Heb je nog meer belangrijke info voor deze reis dan hoor ik het graag.

Bedankt alvast,

pascal

• Andre

Hallo Pascal,

Het gaat redelijk snel om de grens over te steken, Je kunt aan de grens je visa regelen of al in Bangkok. Afhankelijk van waar je het doet kan de prijs verschillen, ga je naar de ambassade dan betaal je $ 20,- voor een visa. Er zijn op dit moment 4 officiele grensovergangen met thailand. De meest gebruikte zijn Koh Kong en Poipet. Afhankelijk waar jullie je de reis willen beginnen is het beste om een van deze beide grensovergangen te nemen. Grensovergang met Poipet moet je oppassen voor scams en criminaliteit. Er zijn dagelijks honderden toeristen die deze grensovergang nemen en het is behoorlijk druk en chaotisch.

Een toeristen visa kun je eenmaal en is maand geldig. Daarnaa kun je deze nog 1 keer verlengen met nog een maand. Dit kan in Cambodja zelf geregeld worden of als je in de buurt bij de grens bent is het goedkoper de grens over te gaan en een nieuwe visa voor Cambodja te kopen. Wil je meer weten dan mail me maar anders bezoek de volgende website, deze geven veel informatie over het land, wat je kunt doen en waar je voor moet oppassen.

www.talesofasia.com

www.asiaphoto.com

www.cambodia.nl

Andre

• Andre

Ik heb een klein foutje gemaakt. Het juiste adres is: www.asiaphoto.de

Andre

• Arjan

Grensovergang Poi Pet is inderdaad chaotisch.

Maar op terugdenkend aan onze reis Bangkok-Siem Reap vond ik het toch wel een avontuur. En een leuke kennismaking met de Cambodjaanse corruptie (200 baht p.p. teveel betaald voor ons visum).

• aad

hoi pascal.

in februari ben ik de rustige (op dat moment was ik de enige) cambodjaanse grenspost bij koh kong gepasseerd. dit ging probleemloos. na het invullen van een formulier +pasfoto+1000 bath, kreeg ik binnen 10 minuten een visum. vanuit koh kong kun je per minibus( heb goede ervaring met die van local adventures) naar phnom penh. een schitterende tocht!! veel reisplezier. aad

• pascal

Hallo Andre, Aad en Arjan,

Hartelijk dank voor jullie info. Nog een paar vragen aan andere. Je hebt het over een visa krijg je eenmaal. Maar mijn terugvlucht gaan weer vanaf bangkok. Kunnen we dan weer een tweede visa voor thailand krijgen.

En is 6 weken een beetje genoeg tijd voor heen en weer naar camboja, en kun je het eventueel ook uitbreiden met Laos. En hoe gaat het hier met een visa?

groeten pascal

• aad

hoi pascal

iedere keer als je thailand binnenkomt, krijg je opnieuw een visum voor 30 dagen. groetjes aad

• Andre

Hallo Pascal,

Met eenmaal bedoel ik het is one entry geen multi entry dus dat wil zeggen Met je cambodjaanse visa kun je cambodja binnen komen, wil je later terug naar Thailand en dan weer terug naar Cambodja , dat gaat dus niet. Je moet dan weer een nieuwe visa aanvragen. Dit gaat zonder problemen. Voor thailand heb je geen visa nodig. Je krijgt een stempeltje in je paspoort en dan kun je 30 dagen in Thailand blijven.

Vanaf Cambodja is er 1 grens overgang met Laos. Aan de grens geven ze geen visa af maar deze kun je eenvoudig in Phnom Penh regelen. Binnen 1 a 2 is dit geregeld. De meeste toeristen dat Cambodja alleen maar uit Angkor en Phnom Penh bestaat maar er is veel meer te zien. Je kunt hier makkelijk een maand blijven en dan heb je nog steeds niet alles gezien.

Andre

• pascal

Wederom ontzettend bedankt voor jullie info, kunnen we goed gebruiken. Sorry voor de late reactie maar ben een tijdje niet online geweest i.v.m. een kapotte coputer.

groeten en veeeeeeel reis plezier.

Pascal