bootreis bangkok-pnom pen

• gerda beers

Heeft iemand ervaring met de bootreis van Bangkok naar Pnom Pen? De bedoeling is in januari 2005 deze reis te gaan maken.

Alvast heel veel dank.

Gerda Beers

• Inge

Weet je zeker dat er een bootreis van Bangkok naar Phnom Penh bestaat? Daar heb ik absoluut nog nooit van gehoord. Heb je ook enig idee welke rout die dan zou moeten nemen?? Vertel me meer..

• gerda beers

Beste Inge,

Wat vriendelijk dat je reageert. Je hebt gelijk, ik had verkeerde informatie over de bootreis.

Mag ik een paar andere vragen stellen:

Van Sim-Reap zijn boottochten naar Pnom Pen. Er is een langzame boot die er een paar dagen over doet en een snelle boot die er een paar uur over doet. Weet je of het de moeite waard is om de langzame boot te nemen? De reis is gepland voor januari.

Is het mogelijk om van Pnom Pen naar Sianouk-Ville met de boot naar de Thaise grens te gaan en is dat handig om te doen?

Weet je misschien ook welke luchtvaartmaatschappij de goedkoopste tickets heeft of hoe ik het op moet zoeken.

Alvast heel veel dank.

Gerda

• Inge

Hoi Gerda,

Ik ben zelf nog nooit met de boot van Phnom Penh geweest (helaas ik moest op het geld letten en de bus kost maar 3-4 dollar). In al die 4 maanden dat ik in Cambodja ben geweest. heb ik 1 keer een drietal ontmoet dat met een langzame boot van Siem Reap naar PP zijn gevaren. Daar hebben ze dan drie dagen overgedaan, zonder te veel eten, slaapplaats of wat dan ook..

Je kunt niet met de boot van PP naar Shihanoukville, maar wel van S-ville naar de Thaise grens.

Als je in Cambodia zo gemakkelijk mogelijk wilt reizen en je hoeft niet op iedere cent te passen, dan is dat het vliegtuig en de volgende vervoersmiddelen tussen de volgende plaatsen:

PP - S'ville: zeer goede weg, bus is prima

PP - Siem Reap: Boot

Batambang - Siem R.: Boot

PP - Kratie-Strung Treng: boot

Als je verder nog vragen hebt, moet je maar eens op deze site rondkijken (en goed luisteren naar Andre, hij heeft veel goede tips, wie weet kun je ook wel iets via hem boeken).

Je kunt natuurlijk mij altijd weer een vraag stellen

Inge

• gerda beers

Hallo Inge,

Heel veel dank voor je snelle reactie en tips. Als ik weer vragen heb, reageer ik wel weer even. Heb je een fijne en onvergetelijke reis gehad?

Groetjes,

Gerda

• kees

De boot van Sihanoukville naar Koh Kong (vlak bij de Thaise grens) is uitstekend.

De boot vertrekt vanuit Koh Kong om 08:00 en komt aan in Sihanoukville omstreeks 12:00. Daarna gaat de boot weer terug onm weer in Koh Kong aan te komen rond 16:00. Het kost 500 Baht.

Dit is de snelste manier om naar Thailand te gaan vanaf Phnom Penh. (Buiten het vliegtuig dan) Bovendien is het vanaf de aankomstplek van de boot tot op het strand van Koh Chang maar 2 a 3 uurtjes.

Wil je meer weten over deze route laat me het dan even weten.

BTW: Koh Kong is best een dagje waard!

• Arjan

Wij hebben - afgelopen januari - de snelle boot van Siem Reap naar PP genomden. Kostte 23 dollar p.p. dacht ik. Het was een leuke tocht, zeker in het begin bij het vertrekpunt en aan het eind over de rivier. Het stuk daartussen zie je alleen het water van het meer. Dus ik weet niet of het aanlokkelijk is daar drie dagen over te doen.

Nog een tip: op het dak van de boot zit je heel leuk. Echter wordt je drijfnat van het opspattend boegwater. Zeker als de boot snelheid maakt. Wij hebben dan ook snel de cabine opgezocht, waar we met onze natte kleding lekker verder konden verkleumen in de airco.

• Andre

Sinds vorig week vaart de Mekong Express boot weer. Het is een hele comfortabele boot met veel beenruimte. Je kunt ook buiten op het dek zitten, er is een overkaping gemaakt voor de zon. In de prijs is ontbijt, lunch en soft drinks erbij inbegrepen. De prijs hiervoor is $ 30,- en als je een plaats in de VIP ruimte wil kost dit $ 35,-. Ze hebben 1 boot dus 1 dag naar Siem Reap en de volgende dag naar Phnom Penh. Vertrektijd 8.00 uur smorgens aankomsttijd 13.00 uur.

Andre