aanrader voor informatie over Cambodja

• Mijke&Frank

Beste mensen,

Ik lees dagelijks het Cambodja-forum en merk dat veel mensen dezelfde (basis)vragen hebben over reizen door Cambodja. Wellicht geeft mijn internetpagina antwoord op deze en andere vragen. Het geeft in ieder geval een hele hoop overzichtelijke informatie, zowel in woord als beeld.

Dus als je meer over Cambodja wilt weten en antwoord wilt van iemand die een jaar rondgetrokken heeft door Azie, kijk dan eens op: home.tiscali.nl/frankmijke

Veel leesplezier, en veel succes met het voorbereiden van je reis naar het gindrukwekkende Cambodja.

Frank & Mijke

• Andre

Hallo Frank en Mijke,

Mijn complimenten voor jullie website, ziet er leuk en overzichtelijk uit. Jullie hebben in een jaar veel gezien alleen jammer dat jullie in Cambodja de geijkte route hebben gevolgd zoals 90% van alle reizigers in Cambodja. Maar ik hoop dat jullie site wel andere reizigers over de streep halen om naar Cambodja te komen want het is een fantastisch land. De ontwikkelingen gaan snel, wat gisteren nog een bumpy road was is nu geasfalteerd, etc. Mijn idee, koop nooit geen tickets op Khao San road. Vroeg of laat betaal je toch meer. Regel zelf een bus naar de grens, goedkoop en eenvoudig zelf te doen. Het nadeel om in hele goedkope guesthouses te overnachten is dat ze vrij agressief zijn. De prijzen zijn zo laag dat nauwelijks rendabel zijn maar door drinken, eten, tickets etc te verkopen kunnen ze winst maken. Dus als je de tickets ergens anders haalt kijken ze je kwaad aan en doen ze niets meer voor je. Mijn advies, betaal een paar dollar meer en ga naar een guesthouse naar je eigen keuze gerund door een lokale familie, Zowel in Siem Reap als in Phnom Penh zijn er nog genoeg te vinden, meestal staan ze niet in de lonely planet. Als je het echte Cambodja wilt zien dan moet je zeker in Ratanakiri, Mondulkiri, Kirirom, Chambok, Takeo, Koh Kong Preah Vihear geweest zijn, maar ik kan nog veel meer plaatsen opnoemen wat zeker de moeite waard zijn.

Ik vind het leuk om te horen dat jullie een geweldige tijd hebben gehad en het land bij andere reizigers promoten.

Andre