Wederom, bijzonder veel dank voor je reactie! Dat zal wel wat meer structuur brengen in mijn reis! En bedankt voor je aanbod voor nog meer info. Dat is fijn te weten en zal ik waarschijnlijk nog wel kunnen gebruiken…
Jasmijn
Hallo Carla,
In 3 weken tijd krijg je wel een goed beeld wat het land te bieden heeft. Maar alles in dit tijdsbestek te zien is onmogelijk. Vergeet niet dat Cambodja bijna 5x zo groot is als Nederland.
Er is onlangs een nieuw boek verschenen in de Domincus reeks over Cambodja en het is in het Nederlands. Geschreven door Leon Peterse en Joke Petri. Isbn nr. 90-257-3686-6 Ik denk wel het beste tot nu toe wat in het nederlands geschreven is.
Meer informatie (kaarten, achtergrond informatie, gps, hoe en waar naar toe, afstanden, etc etc. , vind je in het boek van Matt Jacobson, Adventure Cambodia. Isbn 974-9575-53-9 Dit boek ligt niet in de nederlandse boekwinkels maar je kunt het wel via internet bestellen.
Echter, de meeste reizigers/backpackers gebruiken de Lonely planet voor Cambodja maar deze wil ik je niet aanraden. Voor de algemene informatie is het wel leuk maar op detail komt het veel te kort en het is niet altijd even positief geschreven. Naar mijn mening te subjectief.
Veel leesplezier,
Andre
Hallo Ria,
Ik heb regelmatig de lp gebruikt toen ik in australie, thailand, malaysie en singapore gereisd heb. Meestal heb ik het voor de achtergrond informatie gebruikt en om een guesthouse voor de eerste paar dagen te vinden. Ook was het makkelijk dat er een plattegrond in staat van de plaats waar je bent. Het boek is een moment opname (dat geldt trouwens voor alle boeken), het wordt geschreven, dan gaat het naar de uitgever, dan naar de drukker, dan naar de boekwinkels en dan komt de consument die het koopt. Vanaf de eerste schakel tot de laatste schakel zit minimaal bijna een jaar tussen. In deze periode kan veel gebeuren en veranderen. Als je alleen het boek gebruikt volg je het spoor van alle andere reizigers, slaap je in dezelfde guesthouses, eet je in de dezelfde restaurants etc etc. Als je zelf wat meer onderneemt en actiever op zoek gaat naar de mogelijkheden kom je in gebieden waar nauwelijks andere reizigers zijn en je vakantie een heel andere dimensie geeft. Je leert de bevolking en het land heel anders kennen. Het maakt niet uit welk land. Ik heb verschillende reisgidsen over Cambodja gelezen en ik vind de LP over Cambodja niet echt geweldig. Let wel: dit is mijn mening. Wat betreft de lp's van andere landen heb ik geen mening over, ik heb er nl. niet zoveel gebruik van gemaakt.
Wil je updates hebben over bepaalde landen, volg dan de forums van het desbetreffende land of de thorntree van lonely planet of www.talesofasia.com of ga naar het land en ontdek het zelf.
Veel reis en leesplezier toegewenst
Andre
Hoi Andre,
Nou bedankt voor je uitleg en als ik zo nog eens een paar maanden rond neus op deze site heb ik alleen nog maar een land kaart nodig en de rest gaat vanzelf.
Ben net sinds gisteren op de hoogte van deze sites en er staan ontzettende leuke en handige tips op. Voorheen las ik wat boeken en kocht de lp en een ticket en keken wel hoe de route een beetje handig zou verlopen.
Wie weet tot schrijfs.
Groeten Ria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?