deze vraag zal ongetwijfeld al meer gesteld zijn maar moet hem ff vragen !
als ik vanuit thailand cambodja in wil heb ik een visum nodig zoja waar kan ik deze halen?? in thailand zelf of hier in nederland?
alvast bedankt
Als je per vliegtuig reist is een visa voor Cambodja snel geregeld en je betaald $ 20,- fluitje van een cent zoals je zegt. Maar voor degene die een bus tickets op Khao San road gekocht hebben is het niet zo eenvoudig. Ik zal het even uitleggen: De bust stopt zo'n 5 km voor de grens bij een restaurant. Dan vragen ze om je paspoort en zeggen dat ze de visa voor je regelen. Als je weigert zeggen ze dat je het zelf niet bij de grens kunt doen, te lang duurt etc etc. Dan krijg je de rekening gepresenteerd: Laatste berichten die ik gehoord heb. 1500 baht. Ook wordt er verteld dat je dollars om moet wisselen in Riel want je zou nergens in dollars onderweg kunnen betalen. Koers: 1 dollar = 3400 Riel. Thaidijvie, jij bent in Cambodja geweest en je weet, de koers is………1 dollar= 4000 Riel. Eenmaal de grens overgestoken moet je nog eens een paar uur wachten op het minibusje dat naar Siem Reap gaat. Onderweg wordt nog een paar keer gestopt of ze hebben banden problemen of andere problemen zodat ze in het donker aankomen bij een guesthouse in Siem Reap. Dit is van te voren al bepaald welke guesthouse het is. Meestal is het guesthouse wel ok maar je hebt vrijwel geen keus. Je bent in een nieuwe stad, in het donker en je bent vermoeid. Je bent dus min of meer verplicht om hier te blijven. O ja, ik ben ook nog vergeten te vertellen dat je bij de grens een gezondheidsverklaring moet invullen en hiervoor vragen gem. 50 baht voor. Dit is een dokument van niets, Je bent ook niet verplicht om dit te betalen. Het is puur geldklopperij. Zo zie ja maar weer, Thaidijvi, dat op het vliegveld zo gepiept is.
Ik zie je wel weer verschijnen in Cambodja. Andre
Als je het bij de grens doet, kan het druk zijn bij het loket waar ze dat verkopen. De grensovergang is sowieso nogal chaotisch. Ik vond het prettig om visum vast in m'n paspoort te hebben, zodat ik niet ook dat nog moest regelen bij de grens. Daarom vond ik dat makkelijker. Als je geluk hebt kan het bij de grens misschien net zo makkelijk, maar dat weet je vantevoren natuurlijk nooit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?