XXLhotel Phnom Penh

• hans

Ik ben een paar keer in Cambodia geweest. Het land en de geschiedenis zijn fascinerend. De hotels vielen mij een beetje tegen. Ben van plan om over een maandje opnieuw Cambodia te bezoeken.Heeft iemand ervaring met het XXLhotel in Phnom Penh. Op foto's ziet het er goed uit.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties.

• andre

Hallo Hans,

Ik weet niet wat je budget is maar in Phnom Penh, Siem Reap en Sihanoukville heb je prachtige hotels met alle faciliteiten die je mag verwachten van zulke hotels. XXL hotel ligt aan de riverside, boulevard. Goede hotel maar voor de prijs kun je ook in een schitterend 4 strer hotel overnachten met zwembad. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. In welke hotels heb jij overnacht?

Andre

• hans

Hallo Andre,

Een maandje geleden verbleef ik in het Princess hotel. Ik betaalde daar 40 dollar per nacht. Voor een beter hotel ben ik uiteraard bereid meer te betalen.

Het Princess is een gehorig hotel. Naast een bioscoop…je kon het geschreeuw van die bioscoop in je hotelkamer horen.

Ik heb begrepen dat XXLhotel suites verhuurt voor 65 dollar, dat is geen probleem.

Ik ben op zoek naar een hotel waar ik probleemloos een Vietnamese vriendin kan meenemen. Overigens ben ik een vriend van Thaidijvie (Louis).

Het lijkt mij leuk je eens te ontmoeten. Volgens Louis heb jij de beste tips over Cambodia. Ik ben met name geintresseerd in de recente geschiedenis van Cambodia.

Hartelijke groeten,

hans

• Ivan

Dit jaar nog in het “Holiday International Hotel” verbleven in PP

Vonden wij best ok

• andre

Holiday Hotel is een prima hotel waar je waar voor je geld krijgt. Single room $ 40,- per kamer, double room $ 45,- Zwembad, diverse restaurant, spa, sauna, massage, fitnes, Movie center, disco/bar. www.holidayhotel.com.kh

Als je geinteresseerd bent in de recente geschiedenis van Cambodja kan ik je de documentaire aanbevelen die Eric gemaakt heeft. Eric is de eigenaar van Mekong River Restaurant en is tevens filmmaker. Hij heeft onlangs een documentaire gemaakt over de laatste 50 jaar. Beginnend met de onafhankelijkheid met Frankrijk tot de dood van Pol Pot. In zijn restaurant heeft hij een filmzaaltje gemaakt waar hij dagelijks deze documentaire vertoont.

Laat maar weten wanneer je in Phnom Penh bent.

Andre

• Carla

mmm.

Is ook wel iets voor ons om de eerste paar dagen bij te slapen en te acclimatiseren en voor te bereiden op de vele indrukken die gaan komen.

We hebben besloten toch 4 weken te gaan.

Ach het duurt nog een jaar.

Doeg!

• Thaidijvie

Dre, dat klinkt heel goed. Neem aan dat ‘gezelschap’ aldaar geen probleem is.

Over een week of 3 zijn we er, maar de datum volgt en laten we je per email weten.

Leo komt trouwens ook mee.

Daarna gaan we door naar Sihanoukville. Ken jij daar ook een goed hotel? Zelfde klasse.

• andre

In Holiday hotel is ook Manhattan gevestigd. Dus je kunt van de bar zo je bed inrollen, thaidijvie.

Als je in PHnom Penh bent dan vertel ik je wel over de hotels in sihanoukville, maar ik zal nu een paar opnoemen. Iets duurder dan holiday maar dan zit je wel in een 5 sterren resort met 1,5 km prive strand is Sokha Beach Hotel www.sokhahotels.com Een goed middenklasse hotel met zwembad en vlakbij een van de mooiste stranden is Golden Sand hotel www.hotelgoldensand.com

Nog wat goedkoper is Orchidee Guesthouse, wordt gerund door een Nederlander samen zijn Cambodjaanse vrouw. Onlangs een zwembad aangelegd met daarom heen bungalowtjes. www.orchideeguesthouse.com

Ik zie je wel weer verschijnen.

Andre

• Thaidijvie

Dank je voor de info Andre. Uiteraard zoeken we je op. Je bent, samen met je vrouwtje uiteraard, uitgenodigd voor een diner. Geen KFC hoor….

• Ivan

Zoals ik al zei over het “Holiday International Hotel” in PP, ook het Golden Sand Hotel in Sihanoukville was “dik in orde” !!

@Thaidijvie

Ik had Leo over dit laatste hotel al wat verteld

@ André

mijn dochter is dus in aantocht… 555555

Hebben bij jullie 12daagse tour geboekt (via greenwood)