grens overgang Laos-cambodja

• henk

Ga in januari 5 weken fietsen in Laos, heb ook het idee om naar siemreap (cambodja) te fietsen om de ANKOR te bekijken.

wie kan mij vertellen op welke plaatsen ik in Zuid Laos de grens kan oversteken naar Cambodja.

alvast bedankt.

Henk

• Kees

Henk,

Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee. Ik ga zelf in oktober/november ook van Laos naar Cambodja. Ik weet nog niet of ik per vliegtuig of over land ga. Maar als ik over land ga kan ik je wat meer vertellen en zal ik je dat hier laten weten.

Je kan even op deze pagina kijken. Hier staat wat redelijk recente info over dit onderwerp:

http://www.talesofasia.com/cambodia-overland-laos-reports.htm

• andre

Hallo Henk,

Er is op dit moment 1 onofficiele grensovergang met Laos/Cambodja. Dit betekent dat je visa van te voren moet regelen. Dit kan niet bij de grensovergang. Het plaatsje in Laos bij de grens heet Voeung Kam en ligt aan de Mekong. Aan de Laos kant pak je de boot naar de overzijde van de Mekong naar de Cambodjaanse zijde. Zowel bij de Laos als bij Cambodjaanse douane wordt verwacht dat je een aantal dollars op tafel legt. Dan ga je per fastboat naar Stung Treng. Als je in Stung Treng bent vraag dan naar Mr. T van Riverview Guesthouse. Het guesthouse is niet de moeite waard om te overnachten maar op het dak is een leuk restaurantje en Mr. T. kan je alles vertellen over fietsen in Cambodja. Hij heeft regelmatig grote groepen begeleidt vanaf de grens met Laos, dwars door Cambodja naar de grens met Thailand. Als je bij Mr. T. bent doe hem dan de groeten van mij.

Andre

• primus

dat dollars op tafel leggen, valt wel mee hoor. dat zijn gewoon de normale kosten

voor de administratieve handelingen, ongeveer 3 dollar aan elke zijde.

• Henk

Andre

bedankt voor deze nuttige informatie.

Henk

andre schreef:

>

> Hallo Henk,

> Er is op dit moment 1 onofficiele grensovergang met

> Laos/Cambodja. Dit betekent dat je visa van te voren moet

> regelen. Dit kan niet bij de grensovergang. Het plaatsje in

> Laos bij de grens heet Voeung Kam en ligt aan de Mekong. Aan

> de Laos kant pak je de boot naar de overzijde van de Mekong

> naar de Cambodjaanse zijde. Zowel bij de Laos als bij

> Cambodjaanse douane wordt verwacht dat je een aantal dollars

> op tafel legt. Dan ga je per fastboat naar Stung Treng. Als

> je in Stung Treng bent vraag dan naar Mr. T van Riverview

> Guesthouse. Het guesthouse is niet de moeite waard om te

> overnachten maar op het dak is een leuk restaurantje en Mr.

> T. kan je alles vertellen over fietsen in Cambodja. Hij heeft

> regelmatig grote groepen begeleidt vanaf de grens met Laos,

> dwars door Cambodja naar de grens met Thailand. Als je bij

> Mr. T. bent doe hem dan de groeten van mij.

> Andre