grens overgang laos/cambodja -take 2-

• martijn

Ik wou richting mandalay om van daar uit de 3 konings steden in de omgeving te bezoeken Amarapura, Inwa en Sagaing. Daarnaast wilde ik het Inle Lake nog bezoeken, en voor de rest niets. Heb jij nog tips? Zijn die vlieg maatschappijtjes betrouwbaar? wat kost zo'n vlucht ongeveer? hoe lang ben jij geweest? ik blijf 2 weken

• Prikker

De luchtvaartmaatschappijtjes zijn betrouwbaar, ik heb er een vlucht naar bangkok geboekt zonder problemen, maar weet niet van de ins en outs. Idem kosten.

Ik ben er nu 2x geweest (zie ook onder mijn info button) en heb erg genoten van Myanmar.

Voor alle duidelijkheid er is ook een Myanmar pagina he, daar staat wellicht nog meer nuttige info voor je, ook over Mandalay.

http://www.prikpagina.nl/list.php?num=701

(ps gelieve die eerste vervelende discussie over te slaan….. tsss… sommige mensen…)

• Fleur

Hallo Prikker en Martijn,

Wat goed dat ik ff op dit prikbord kijk. Vertrek 2 november naar Thailand en ga ook de omliggende landen bezoeken voor 4/6 maanden. Martijn…wanneer ga jij zuid-oost azie bezoeken? Misschien zitten we er rond dezelfde tijd? Prikker….wat is de officiele en legale grensovergang om van Laos naar Cambodja te gaan? Ik ga inprincipe alleen naar/door Cambodja, maar ga wel op een georganiseerde manier uitstapjes maken. Is het veilig als vrouw alleen in Cambodja?

Ik hoop van jullie een reactie te krijgen.

Groetjes van fleur

• Prikker

Sorry Fleur, er is geen officiele grensovergang tussen Laos en Cambodia.

Azie in het algemeen is veilig voor vrouwen, de grote steden zijn relatief het gevaarlijkst ('s nachts), op het platteland zal niemand een vinger naar je uitsteken, het zijn echt schatten van mensen… dat merk je nog wel.

• martijn

4 oktober vertrek ik.(dierendag) We gaan zo'n beetje alle landen in z-o azie bezoeken

india nepal thailand laos cambodja vietnam en myan mar. We hebben hier ongeveer 4 maanden de tijd voor.daarna gaan we nog naar Australië (ook 4 maanden) . In de resterende tijd van het jaar gaan we naar NZ, Samoa, hawai canada usa en costa rica. Ik ga dus een jaar op wereldreis. Ik heb dit (uiteraard) nog nooit eerder gedaan en ben benieuwd hoe het mij zal vergaan

veel plezier,

gr. Martijn