Naar cambodja in de regentijd?? Ervaringen?

• eline

Hallo,

Heeft iemand ervaring met reizen door Cambodja in de regentijd?? Ik zou er graag heen gaan, maar kan alleen lang weg rond juni/juli/augustus. De beste reistijd is van oktober tot maart las ik. Ik zou graag door dit land trekken, maar zit dan dus in de regentijd. Hoe is het daar met overstromingen, onbegaanbaarheid van wegen etc. Het is natuurlijk niks als ik dingen niet kan bezoeken vanwege de regentijd.. In principe vind ik het niet erg als er 's middags een tropische bui valt, dat hoort erbij. Of regent het echt de hele dag in de regentijd. Ik ben wel in Costa Rica geweest in de regentijd, maar volgens mij is de regentijd in Azie anders dan in Midden Amerika. In Costa Rica hebben we veel geluk gehad met het weer, soms een keer een hele dag regen maar toen zat ik bijv net een hele dag in de bus. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het jou bevallen??

Eline

• Kees

Hoi Eline

Afgelopen maand ben ik er geweest. 't zijn meestal buien van een uurtje.langer zeker niet, althans niet toen ik er was. en het is nog lekker verfrissend ook. en meestal zijn die buien er wat later in de middag. kheb geen onophoud gehad vanwege die buien. ik schuil geeneens voor die buien.de wegen zijn vrij snel weer droog. nadeel van de droge tijd is dat het ook een stukje warmer is. ik zou zeggen: ga lekker in de regentijd, want t valt reuze mee.eline schreef:

>

> Hallo,

>

> Heeft iemand ervaring met reizen door Cambodja in de

> regentijd?? Ik zou er graag heen gaan, maar kan alleen lang

> weg rond juni/juli/augustus. De beste reistijd is van oktober

> tot maart las ik. Ik zou graag door dit land trekken, maar

> zit dan dus in de regentijd. Hoe is het daar met

> overstromingen, onbegaanbaarheid van wegen etc. Het is

> natuurlijk niks als ik dingen niet kan bezoeken vanwege de

> regentijd.. In principe vind ik het niet erg als er 's

> middags een tropische bui valt, dat hoort erbij. Of regent

> het echt de hele dag in de regentijd. Ik ben wel in Costa

> Rica geweest in de regentijd, maar volgens mij is de

> regentijd in Azie anders dan in Midden Amerika. In Costa Rica

> hebben we veel geluk gehad met het weer, soms een keer een

> hele dag regen maar toen zat ik bijv net een hele dag in de

> bus. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het jou bevallen??

>

> Eline

• aad

hoi eline,

ik ben afgelopen juli 3 weken in cambodja geweest. alles bij elkaar slechts 3 keer een bui van een uur meegemaakt.(is ook niet helemaal standaard). is geen enkel probleem;geeft ook een heel aparte sfeer!! veel reisplezier. aad

• Andre

Regenseizoen wil niet zeggen dat het de hele dag regent. In Phnom Penh begint het meestal in de namiddag, varierend van een paar minuten tot een paar uur. De rest van de dag schijnt de zon. Aan de kust regent het meer dan in de rest van het land. Maar hier kan het ook zijn dat er dagen geen regen valt of andersom, dat het een paar dagen aan een stuk regent. Het voordeel in het regenseizoen is dat de kleuren op zijn mooist zijn. Met name de rijstvelden liggen er prachtig bij. Het nadeel is dat je niet overal kan komen omdat de sommige wegen niet begaanbaar zijn. met name in Ratanakiri en Mondulkiri maar dit neemt niet weg dat je hier niet naar toe kunt. Een paar watervallen kun je niet bezoeken maar er zijn genoeg andere watervallen om naar toe te gaan.

Ik heb begrepen dat je in juli deze kant op wilt komen. Regenseizon is dan net begonnen en waarschijnlijk kun je wel nog alles bezoeken. (afhankelijk van het weer). Mijn advies: gewoon gaan.

Andreeline schreef:

>

> Hallo,

>

> Heeft iemand ervaring met reizen door Cambodja in de

> regentijd?? Ik zou er graag heen gaan, maar kan alleen lang

> weg rond juni/juli/augustus. De beste reistijd is van oktober

> tot maart las ik. Ik zou graag door dit land trekken, maar

> zit dan dus in de regentijd. Hoe is het daar met

> overstromingen, onbegaanbaarheid van wegen etc. Het is

> natuurlijk niks als ik dingen niet kan bezoeken vanwege de

> regentijd.. In principe vind ik het niet erg als er 's

> middags een tropische bui valt, dat hoort erbij. Of regent

> het echt de hele dag in de regentijd. Ik ben wel in Costa

> Rica geweest in de regentijd, maar volgens mij is de

> regentijd in Azie anders dan in Midden Amerika. In Costa Rica

> hebben we veel geluk gehad met het weer, soms een keer een

> hele dag regen maar toen zat ik bijv net een hele dag in de

> bus. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het jou bevallen??

>

> Eline