Visa Thailand, Laos en Cambodja

• Remco

Hallo,

Wie kan mij meer informatie geven over de visa van Thailand, Laos en Cambodja? In december hebben we een reis gepland door deze landen. Waar kan ik ze (liefst vooraf) kopen, wat ze kosten en welke heb ik nodig?

Omdat de grens tussen Laos en Cambodja moeilijk is over te steken, zullen we Thailand steeds als uitvalsplek gebruiken. Dit betekent dus 3x Thailand in en uit (wellicht maakt dat ook nog verschil).

Verder zijn natuurlijk alle reistips van harte welkom!

Alvast dank,

Remco

• Andre

Voor Thailand heb je geen visa nodig. Dwz met een toeristen visa mag je er 30 dagen blijven. Je kunt je visa van Laos en

Cambodja in Bangkok regelen. Dan hoef je niet perse iedere keer weer terug naar Thailand en dan kun je de ronde Thailand, Laos , Cambodja, Thailand maken. Spaart je een hoop tijd uit en je ziet niet iedere keer hetzelfde.

Veel reisplezier toegewenst.

Andre

• Thaidijvie

Even iets rechtzetten Dre. ZONDER een visum kan je in Thailand maximaal 30 dagen verblijven. Wil je langer blijven dan heb je een visum nodig.

• Andre

Dat zeg ik. Als je een stempelltje krijgt (toeristen visa) mag je een maand (30 dagen ) blijven in Thailand. Ga je het land uit en je gaat weer terug en je krijgt een nieuw stempelt dan mag je weer een maand blijven.

Hou me scherp, thaijdijvie

Andre

• Peer

Hoi,

Is een visum voor Lao bij Pakxe - Chong Mek te verkrijgen ? Volgens de Lao embassy wel, maar ik heb zo mijn twijfels.

Zelfde voor Lao - Cambodja grens. V&V denkt van wel, maar ja, dan sta je daar.

Alvast bedankt,

Peer

• Prikker

Peer,

(14 dagen) visa voor Laos zijn alleen verkrijgbaar aan de legale grensovergangen, dus niet met de Cambodiaanse grens, want daar zijn geen legale grensovergangen. Bij Pakse - Chong Mek wel.