Eten op straat

• wouter van dijk

Hallo allemaal,

Ik ga over drie weken voor het eerst naar Cambodja en ik zou graag willen weten of daar al het eten veilig is. Kun je net als in Thailand op in kleine stalletjes op straat eten of moet je wat meer voorzichtigheid betrachten?

Als jullie nog favorieten hebben wat betreft gerechten of snacks dan hoor ik deze graag.

Naam

• Kees

Als je het eten dat je op straat koopt in Thailand, binnen kunt houden, dan zal je dat in Cambodja ook wel lukken. Er zit qua hygiëne niet veel verschil tussen de beide landen.

Wellicht is het in Cambodja nog iets beter omdat ze daar, netzoals in Vietnam door de fransen zijn beinvloed en ze veel brood eten als ontbijt. Met brood kan nu eenmaal veel minder mis gaan als met vleesgerechten…

Maar ik kan je toch aanbevelen om uit te kijken. Een week op het toilet zitten (of staan…) tijdens je vakantie is niet echt de bedoeling neem ik aan.

• Prikker

Zoals overal ter wereld geldt… hoe meer klanten gebruik maken van een eetstalletje, hoe veiliger de voedselveiligheid…. Je kunt gebruik maken van eetstalletjes maar kijk een beetje rond naar de hygiene… gewoon je gezond verstand gebruiken, je zult er geen spijt van hebben… buffetje eetstalletjes is heerlijk !!!

Ik geloof niet dat Cambodia wat dat betreft veiliger is dan Thailand…. Cambodia heeft dan wel baguettes maar wat daar vervolgens dan weer tussen (paté/groenten) zit is zeker zo riskant. Thailand kent beduidend meer koelkasten etc..

• Danielle

Hoi

Ik heb heel wat afgereisd maar altijd in een leuk restaurantje gegeten. Nooit van een stalletje. Ook nooit ijs.

Kben nog nooit ziek geweest van t eten in dat soort landen.

Maar…..ik ben altijd wel zo brutaal dat ik ff een kijkje in de keuken neem en toch meerdere malen besloten daar dus niet te eten……

Inderdaad, gewoon uitkijken. Moet je hier trouwens ook…

• Andre

Ik eet meestel gemiddels 5 x per week in een lokaal restaurantje waar de keuken zich buiten op straat bevind. Heerlijk en goedkoop eten. Vaak worden toeristen ziek als ze net of een paar dagen in een ander land zijn. Meestal wordt dan de schuld gegeven aan het eten. Maar het is vaak een combinatie van verschillende factoren. Het hele jaar hard gewerkt, snel koffers gepakt, vliegtuig in en weg. Veel stress dus, jetleg, klimaatverschil (overgang koud naar warm) etc etc, Dan eet je voedsel waarvan je maag en darmen niet weten wat het is (In nederland eten we een ander soort voedsel welke onze maag en darmen wel kennen en hierop ingesteld zijn) en dit is dan de druppel …………

Ik eet nu 2 jaar cambodjaans eten nooit geen problemen gehad, eergisteren zijn we wezen eten in een westers restaurant en heb westers eten gegeten en raad eens……snachts zat ik op de wc.

Wil je echt cambodjaans eten en wilt ook zeker van zijn dat het goed bereid is ga dan naar Frizz restaurant in PHnom Penh. www.frizz-restaurant.com

Eet ze!

Andre

• wit jasje

Mooi vehaal met een grote wijsheid erin.En wat te denken van dat idiote gedrag van dat (te)koude water drinken?

Maar het is net als overal ter wereld kijk wat ze bakken,koken ter plekke.

Eet nooit uit een vooraad warmhoudertje o.i.d.

• Thaidijvie

Dan heeft die uitnodiging toch gewerkt Andre.. ha ha.

Vanaf heden weer terug in TH.

• Andre

Nog bedankt voor het etentje, ook namens Lily.

We zien jullie graag weer terug in Phnom Penh. En je weet het, je bent uitgenodigd voor de 26ste december.

Veel plezier in Thailand

Andre