Ik eet meestel gemiddels 5 x per week in een lokaal restaurantje waar de keuken zich buiten op straat bevind. Heerlijk en goedkoop eten. Vaak worden toeristen ziek als ze net of een paar dagen in een ander land zijn. Meestal wordt dan de schuld gegeven aan het eten. Maar het is vaak een combinatie van verschillende factoren. Het hele jaar hard gewerkt, snel koffers gepakt, vliegtuig in en weg. Veel stress dus, jetleg, klimaatverschil (overgang koud naar warm) etc etc, Dan eet je voedsel waarvan je maag en darmen niet weten wat het is (In nederland eten we een ander soort voedsel welke onze maag en darmen wel kennen en hierop ingesteld zijn) en dit is dan de druppel …………
Ik eet nu 2 jaar cambodjaans eten nooit geen problemen gehad, eergisteren zijn we wezen eten in een westers restaurant en heb westers eten gegeten en raad eens……snachts zat ik op de wc.
Wil je echt cambodjaans eten en wilt ook zeker van zijn dat het goed bereid is ga dan naar Frizz restaurant in PHnom Penh. www.frizz-restaurant.com
Eet ze!
Andre