Cambodjaanse partner op vakantie naar Nederland

• v/d Master

Hallo,

Gevraagd wie weet hoe, wat en waar het geregeld moet worden als je Cambodjaanse partner naar Nederland op vakantie wil komen ???

Aangezien de Cambodjaandse bevolking niet zomaar een ticket en een visum kunnen kopen en dan op vakantie kunnen zoals wij.

Maar hun worden van het kastje naar de muur gestuurd, maar wie wat de juiste weg is ???

• Michelle

Kijk ff op ind.nl

Daar kun je alles vinden

• rené

Beste v/d Master,

Dat is niet eenvoudig; gaat het om echtgenote, vriendin of geregistreerd partner? vereist is een paspoort dat nog een tijd geldig is. Bij de Nederlandse ambassade (ik denk in BKK) moet betrokkene een visum kort verblijf aanvragen (max. 3 maanden) wat 60 euro kost. Strenge beoordeling van eigen middelen van bestaan (of iemand die daarvoor garant staat in Ndl), een uitnodigingsbrief (bij gemeente in Ndl. af te stempelen), reservering ticket (retour; ticket zelf hoeft niet), ziektekostenverzekering, duidelijk reisdoel, geen gevaar van vestiging (aan te tonen met bijvoorbeeld arbeidsovereenkomst in eigen land, het hebben van onroerend goed etc). Dit is héél in het kort het verhaal. Geef me je mailadres en ik mail je 7 pagina's A-4 met veel meer details.

Succes ermee.

• Andre

Vraag de eerste keer nooit een 3 maanden visa aan. De kans is bijna voor 100% dat je een afwijzing krijgt.

Succes

Andre

• JP Hoog

Hallo,

Ik ben zelf ook van plan een Cambodjaanse vriendin voor een paar maanden (2 of 3) over te laten komen, maar het schijnt een ingewikkelde procedure te zijn. Wellicht kan iemand mij wat info verstrekken en/of wat tips geven over wat wel en wat vooral niet te doen. Voor ons is het allemaal zo gemakkelijk maar andersom valt het niet mee!

Groetjes

JP

• john peemen

hallo ben al 2keer naar cambodia geweest om het te regelen,

maar net zo als je zeg steeds van het kasje naar de muur .

mischien kan je me helpen met wat tips!!!!

alvast bedankt gr john

• Chang Noi

Lees gewoon even de web-site van de NL ambassade in Bangkok http://www.netherlandsembassy.in.th/

Als je alles goed regeld van te voren is er geen enkel probleem voor een echte toerist om naar NL op vakantie te gaan.

Chang Noi

• dre

Ik heb pas m'n vriendin naar Nederland laten komen en haar een toeristenvisum bij de Duitse ambassade in Phnom Pehn laten halen.

Voor een ander visum _moet_ je wel naar de Nederlandse ambassade in Bangkok.

Je hebt nogal wat papieren nodig:

Waar je vooral voor moet zorgen is dat degene die je naar Nederland wilt halen een reden heeft om weer terug te gaan:

hetzij een baan,

hetzij een huis,

hetzij een kind..

verder alle papieren die er zijn.

Bewijs van inkomsten

Eigendoms papieren van een huis/het perceel

Geboortebewijs van je/het kind

Geboortebewijs van de persoon

Paspoort

Family book

Voorgenomen vlucht.. (via internet een vlucht uitzoeken en printje laten afgeven bij de ambassade bij de aanvraag)

Verklaring van de werkgever (met daarin oa dat ze werk heeft als ze weer terugkeert)

Alles (officieel) vertaalt naar het engels..

En van jezelf:

Uittreksel GBA

werkgeversverklaring

kopie van je paspoort

een kopie van de laatste 3 salaris ‘stroken’

Het nieuwe ‘bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' (gelegaliseerd)

Alles wel gelegaliseerd en indien nodig vertaald naar het engels (niet als je in Bangkok een visum aanvraagt)

Wat misschien ook handig is:

Een brief van jezelf waarin je (nogmaals) aangeeft dat je garant voor haar staat en dat je haar zeker weer op het vliegtuig zet voor

het visum verstreken is.

Ik heb er ook nog een brief van familieleden bij gedaan waarin zij ook stelden dat zij garant stonden dat mijn vriendin weer naar Cambodja

terug zou keren.. getateerd en ondertekend.. telefoonnrs erbij .. de hele reutemeteut..

Eigenlijk belachelijk hoeveel je moet aanleveren voor ‘alleen maar’ een toeristen visum.

Het is iig gelukt voor ons. Op het aanvraag formulier gewoon 3 maanden ingevuld.

Ik heb na de toezegging een vlucht geboekt en bij het afhalen moest ze een print van de geboekte vlucht laten zien.

Hierna heeft ze het visum meegekregen..

succes..

• Bart

Hallo Dre,

Ik las het volgende: verder alle papieren die er zijn.

Bewijs van inkomsten

Eigendoms papieren van een huis/het perceel

Geboortebewijs van je/het kind

Geboortebewijs van de persoon

Paspoort

Family book

Voorgenomen vlucht.. (via internet een vlucht uitzoeken en printje laten afgeven bij de ambassade bij de aanvraag)

Verklaring van de werkgever (met daarin oa dat ze werk heeft als ze weer terugkeert)

Alles (officieel) vertaalt naar het engels..

Je zet officieel tussen haakjes.. is dit niet verplicht soms?

Vriendelijke groet,

Bart

• madmoo

nou ik bedoelde eigenlijk dat het juist wel officieel vertaald/gelegaliseerd moet zijn.

Dus door be-edigde personen..

Ik weet niet waar je het visum aan laat vragen, maar in Cambodja bij de duitse ambassade kan het ook voor Nederland,

alleen kan het zijn dat er wat moeilijker gedaan wordt dan dat je het in Bangkok doet..

inmiddels al gelukt? aangezien ik nu pas reageer.. sorry daarvoor ;0

vr.gr

Dre