Ik heb pas m'n vriendin naar Nederland laten komen en haar een toeristenvisum bij de Duitse ambassade in Phnom Pehn laten halen.
Voor een ander visum _moet_ je wel naar de Nederlandse ambassade in Bangkok.
Je hebt nogal wat papieren nodig:
Waar je vooral voor moet zorgen is dat degene die je naar Nederland wilt halen een reden heeft om weer terug te gaan:
hetzij een baan,
hetzij een huis,
hetzij een kind..
verder alle papieren die er zijn.
Bewijs van inkomsten
Eigendoms papieren van een huis/het perceel
Geboortebewijs van je/het kind
Geboortebewijs van de persoon
Paspoort
Family book
Voorgenomen vlucht.. (via internet een vlucht uitzoeken en printje laten afgeven bij de ambassade bij de aanvraag)
Verklaring van de werkgever (met daarin oa dat ze werk heeft als ze weer terugkeert)
Alles (officieel) vertaalt naar het engels..
En van jezelf:
Uittreksel GBA
werkgeversverklaring
kopie van je paspoort
een kopie van de laatste 3 salaris ‘stroken’
Het nieuwe ‘bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' (gelegaliseerd)
Alles wel gelegaliseerd en indien nodig vertaald naar het engels (niet als je in Bangkok een visum aanvraagt)
Wat misschien ook handig is:
Een brief van jezelf waarin je (nogmaals) aangeeft dat je garant voor haar staat en dat je haar zeker weer op het vliegtuig zet voor
het visum verstreken is.
Ik heb er ook nog een brief van familieleden bij gedaan waarin zij ook stelden dat zij garant stonden dat mijn vriendin weer naar Cambodja
terug zou keren.. getateerd en ondertekend.. telefoonnrs erbij .. de hele reutemeteut..
Eigenlijk belachelijk hoeveel je moet aanleveren voor ‘alleen maar’ een toeristen visum.
Het is iig gelukt voor ons. Op het aanvraag formulier gewoon 3 maanden ingevuld.
Ik heb na de toezegging een vlucht geboekt en bij het afhalen moest ze een print van de geboekte vlucht laten zien.
Hierna heeft ze het visum meegekregen..
succes..