vervoer bangkok-siem reap / visum

  • jacqueline

    over 2 weken wil ik van bkk naar siem reap reizen. Wie kan mij adviseren over de volgende opties. Welke manier is het snelste om vanuit bkk in Siem Reap te komen? (behalve vliegen)

    rechtstreeks met de bus bkk-siem reap

    bus tot aan de grens en na de grens met een andere bus verder

    trein tot aan de grens en met de bus verder (hoe duur is de bus ongeveer?)

    Ik wil in BKK al een visum regelen voor cambodja. Voorkom je hiermee alle corruptieproblemen aan de grens betreffende het visum?

    Weet iemand of je bij een bureautje op Kho Sang ook je visum kan laten regelen ipv naar de ambassade te gaan? Ik denk het wel, maar heeft hier iemand ervaring mee?

    vast bedankt voor de reacties.

    jacqueline

  • Kees

    Je wilt de snelst mogelijke manier om in Siem Reap te komen, behalve vliegen. Maar je wilt wel tijdrovend je visum in Bangkok regelen?

  • Michelle

    Hoi Jacqueline

    Neem gewoon aan de grens je visum. Dat is altijd nog goedkoper en leuker dan hem in BKK te kopen, want in BKK is de dienst ook niet gratis.

    Ik heb vanaf de grens een shared taxi genomen. 4 man in 1 taxi. ik heb toen 10 usd betaald. Of dat veel is weet ik niet (in NL betaal je in ieder geval veeeel meer voor zo n rit), maar ik zat comfortabel:-) En dat is wel leuk gezien de slechte weg.

    Fijne reis.

  • Petra

    Wij hebben deze rit in omgekeerde volgorde gedaan. Visum zou ik ook aan de grens kopen. Gaat snel genoeg en zonde van je tijd in Bangkok. Vanuit Siem Reap hebben wij ook een taxi genomen maar dan met 2 personen. Kosten 40 dollar. Zou dit de volgende keer weer doen, want de weg is echt heel slecht. Als je met de bus gaat ben je veel langer onderweg.

  • Jeannet

    Hallo Jacqueline,

    Wij gaan in december naar Cambodja en hebben een E-visum geregeld via:

    http://evisa.mfaic.gov.kh/index.php?language=nl_NL

    Ging heel snel, zaterdagochtend aangevraagd, zondagochtend in de mailbox. Kosten voor 2 stuks 50 doller (€ 36).

    Dan hoef je niet uren in de rij te staan aan de grens, als de verhalen daarvan waar zijn.

    Groetjes en veel plezier,

    Jeannet

  • jacqueline

    ik vroeg me alleen af wat de beste/snelste manier is om in siem reap te komen op de dag zelf.(bus/trein) Ik blijf zo wie zo 3 nachten in Bangkok, daarom dacht ik dat ik het beter in bkk zou kunnen regelen om de corruptie problemen te ontlopen. maar iedereen bedankt voor de tips

  • willem

    Goeie tip van dat online aanvragen .

  • Tom

    een leuk en goedkoop alternatief:

    laat al de scambureaus in bangkok links liggen,

    neem de trein vanuit bangkok naar aranyaprhatet ( grensstad thailan)

    ( iedereen doet waanzinnig over de trein maar is echt leuk, koop 1ste klas ticketje spotgoedkoop en je hebt fabelachtige uitzichten)

    dan tuk tuk ( die op jouw staan te wachten) naar grensovergang in poipet

    paspoort gewoon aan de grens kopen, in bkk gaan ze jou alleen maar meer doen betalen, en aan de grens kost het je gewoon 20 dollar ( ze proberen je wel te laten betalen in bath maar negeren en dolars op tafel leggen, uiteindelijk draaien ze wel bij

    in poipet kan je kiezen, shared taxi of bus, taxi is duur maar snel, bus is goedkoop maar duurt ontzettend lang en de driver zet je af bij het hostel waar hij een premie krijgt…,

    wij hebben deze trip gemaakt, hebben smorgens om zes uur trein genomen en waren s'avonds om 19u in siem reap, voor nog geen 10 dollar per persoon

    dit in tegenstelling tot de arme sukkelaars die allemaal een gearrangeerd trip hadden geboekt bij een bureau in BKK

    doen er veel langer over en betalen tot 5 keer meer!!!

    ondernemen zou ik zeggen

  • Dave

    Een vraagje nog aan Tom.

    Waarom hebben jullie op dat moment gekozen voor de trein en niet voor de bus??

    Ben je met de bus niet sneller aan de grens?

    Om hoelaat stonden jullie dan aan de grens met Cambodja?

    Heeft er tovallig nog iemand een goede slaaptip in Siem Reap.

    Dave & Line

    www.traveltheglobe.eu