bekijk deze site voor een goede guide in siem reap

• Linda

Als je in Siem Reap aankomt, is het meestal een gekkenhuis van tour guides, die je bestormen.

Ik ken zelf een ex-monnik, die nu in Siem Reap rondleidingen geeft. Het is een hele leuke vrolijke jongen,

die veel praat. :) Ik heb voor hem een website gemaakt. Het is zeker de moeite waard om met hem contact

op te nemen als je in Siem Reap bent.

De website: http://siemreapguide.webs.com/

Veel plezier in Cambodia!

• Michelle4

Beste Linda

“Als je in Siem Reap aankomt, is het meestal een gekkenhuis van tour guides, die je bestormen.” Dit schrijf je dus….8-)

Ik ben nu 4 of 5 keer in SR geweest. Ik herken hetgeen je hier beschrijft niet.

Ik heb hier aleens geschreven dat het reserveren van een tourgide via je GH of hotel erg simpel is. Oneerbiedig gezegd staat er een hele batterij ter beschikiing.

Simpel gezegd is er in SR een centrale waar ieder GH of hotel een guide kan reserveren, op JOUW verzoek.

Je kunt een reservation zeker ook zelf regelen.

Niet ingewikkeld, niet moeilijk. Very simple. Het aanbod is gigantisch.

Dat jij een goede guide gevonden hebt voor je rondleiding die je ook prima bevallen is, ok;)

Ik ga ervoor dat we op dit forum toekomstige Cambodia gangers goed informeren. Dat jij een prima guide gevonden hebt die je ook bevalt is prima. Daar mag je ook best vet voor gaan. Zou ik ook doen, heb ik al menigmaal in andere situaties gedaan.:)-D

Maar ga hier nu niet vertellen dat het op het gebied van guides in SR een gekkernhuis is.

Als je vindt dat ik hier toch de plank vet mis slaat dan graag een verdere onderbouwing van jou over dit gekkenhuis in SR.

• domo

Over 10 + 10 dagen mag ik het ‘gekkenhuis’ gaan beoordelen!! ;)

Ben benieuwd.

Heb tot nu toe nog niets vastgelegd. We zien wel ter plekke wat ons leuk lijkt. En als we er echt niet uitkomen heb ik altijd Michelle nog! ;):D

• Michelle4

Heeyyy Domo;)

Jahhh, kijk n btje uit in t gekkenhuis:?

Je hebt je lekker en leuk voorbereid op je trip dusss er kan jullie weinig niets gebeuren. De rest gaat zoals tie gaat.

Als ik t wel heb nog zesssssss dagen, voor mij dus 2zessssen:D t schiet al lekkerrrr op:X

• domo

Hey Michelle,

Vandaag nog 5 dagen! Het gaat nu wel heel snel. De stapeltjestactiek gaat goed!

Ik heb alleen altijd zo'n gedachte van: ‘als ik maar niks ben vergeten’. Zeker met dat hele e-ticket-gebeuren. Ik ben altijd blij als ik dan bij de incheckbalie sta en alles blijkt in orde te zijn. :D

Ik heb nog een vraag, maar ben hem vergeten. :s Gisteren kwam die in me op. Hij zal vast wel weer binnenvallen een dezer dagen.

O ja, de stekker, is die met twee platte pinnetjes?? En is dat in Thailand hetzelfde als Cambodja?

groetjes,

Domo

• domo

Moet je overigens de vluchten bij airasia herbevestigen?

• Michelle4

Heeeyyyy DOMOB)

Ik heb al jaren een vaste checklist, die ik dan een paar weken voor vertrek afvink en de spulletjes ook gelijk in mijn koffer doe. Behalve voor mijn kleding dan, dat doe ik een weekje voor vertrek. Voor de zaak heb ik een aparte koffer.

Ja, schiet ie al op, de stapeltjestechniek:D Ben je er al doorheen:o

Ik gebruik geen speciale stekkertjes voor mijn apparatuur in Azie. In Thailand had ik ook geen speciale stekkertjes nodig. Ik heb altijd wel engelse stekkertjes bij me. Die had ik toen voor Burma nodig.

Heeyyy, dat e-ticket gebeuren valt toch wel mee:X Als je paspoortnummer en je naam goed op je e-ticket staat, dan heb je eigenlijk je hele e-ticket niet nodig;) De controle vindt plaats vanaf je paspoort. Je paspoortnummer wordt ingegeven of gescand en voila je bent van harte welkom:) Voor de zekerheid neem ik hem wel altijd mee. Je weet maar nooit in geval een stroomstroring:X Dus Domo staat al lang in de compuetr van Airasia. Grappige gedachte:D

Nee, je hoeft niet te herbevestigen. Je plekkie is gereserveerd. Je moet je alleen wel houden aan wat strengere incheck regeltjes qua tijd. Mja, daar is het een prijsvechter voor.

Heb je nog een traan weggepinkt voor je kids:X en zijn de stofwolken verdwenen…..(:D

• Michelle4

ik ben eigenlijk niet zo zeker meer van stekkertjes in Thailand. In Cambodja, Laos en Vietnam heb je in ieder geval geen speciale stekkertjes nodig.

voor airasia moet je de rules ff lezen. ik meen dat de counter 45 minuten voor vertrek dichtgaat:X als je die mist kun je met bangkok airways om ca 6pm. 160 euro pp. en dat willen we natuurlijk niet:?

• domo

Hey,

Dat vliegtuig missen hebben we in oktober al eens geprobeerd (wegwerkzaamheden >:D<). Dat was niet zo goed bevallen, dus we gaan dit keer gewoon op tijd komen!! :D

Ik heb geen traan gelaten om de kids, de meesten zie ik volgend jaar wel weer. Sommigen dan zelfs weer in de klas, dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik heb ook een vrij standaard checklist, alleen maak ik die ieder jaar weer opnieuw. (niet zo handig eigenlijk) Meestal bewaar ik de papieren versies wel, maar tegen de tijd dat er weer opnieuw gepakt moet worden, ben ik vergeten op welke speciale plek (zodat ik hem niet kwijt zou raken) ik hem heb gelegd. Hmz.

Ben nu nog even het hotellijstje aan het bijwerken zodat we weten waar we kunnen slapen en dan kunnen de kleren en alles in de tas. :D

Nog 4 dagen!!! (voor jou dis nog 64, dat komt ook al aardig in de buurt!)

groetjes,

Domo

• domo

Overmorgen gaan we!!!!

Morgen tas pakken en laatste wasje draaien. Heb er echt zooooo ontzettend veel zin in! Ald de flu in Thailand verder oprukt, is de kans groot dat we langer in Cambodja zullen blijven of zelfs richting Vietnam gaan.

Ben benieuwd waar onze reis ons gaat brengen!

groetjes,

Domo