fietsen in cambodja

• Mariëlle

Wij willen volgend jaar met het gezin gaan fietsen door Cambodja, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben met name erg benieuwd naar de conditie van de wegen. Ik begrijp dat er de laaste jaren al veel verbetering is op dat gebied maar misschien wat ervaringen van recente reizigers (al dan niet per fiets) zijn welkom

• Angelo

Hallo Marielle en gezin,

Fietsen door Cambodja is een belevenis. De conditie van de wegen hangt af van de fietsroute.

De hoofdwegen zijn goed, maar wel ontzettend veel verkeer, en dus oppassen geblazen.

Alle andere wegen anders, maar wel een bijzonder avontuur, en pure ontmoetingen met de lokale bevolking..

Stevige fietsen zijn aanbevolen!!!

Groet

Angelo

• Monique

Hallo Marielle en gezin,

Wij gaan ook fietsen door cambodja. We zijn van plan om daar in november te gaan fietsen. En jullie???

• Marielle

Hallo Monique,

Ook wij hebben november in ons hoofd, echter het wordt door vele afgeraden om met kinderen deze tocht te maken, met name vanwege het slechte wegdek. We zijn nu dus in beraad en op zoek naar informatie omdat we ip eind dit jaar de plannen concreet willen hebben. Dit ivm het kopen van tickets ed.

Groet Marielle

• sjaak

Wij Tineke en ik gaan zaterdag richting Siem Reap Cambodja met awol individuele reizen op de fiets en hopen 4 weken later te eindigen in Saigon Vietnam.

groetjes,

Sjaak

• bert

\\de wegen zijn over het algemeen heel slecht.

de goede wegen zijn heel druk.

ik ben diverse malen in Cambodja geweest.

er bestaan geen verkeersregels en ik denk,

dat het op de fiets in ieder geval met kinderen

heel gevaarlijk is.

bert

• Rens

Fietsen in Cambodja is gewoonweg al gevaarlijk met kinderen zelfs levensgevaarlijk.

Hoofdwegen zijn ontzettend druk en je wordt als fietser gewoon van de weg af getoeterd, ze passeren je waar soms niet meer dan 5 cm tussen zit. 5 cm is nog veel soms. Je wordt als fietser door vrachtverkeer en door bussen gewoon van de weg gedoud. De wegen zitten vol met gaten waar je als fietser voor op moet passen. Verkeersregels zijn er niet, 1 richtingsverkeersweg wordt gewoon als 2 richtingsweg gebruikt. Groen licht? Vergeet het maar ze komen gewoon door het rode licht.Fietsen door Cambodja is als volwassene echt een ervaring maar met kinderen? Ik mag er niet aan denken.

Ik woon in Cambodja en maak soms zelf ook (kleine 50 km) fietstochten.

Rens