beste prikkers,
kan iemand me wat info geven over de weg van Krong Koh Kong naar Krong Kompong Som (NH48) ?
we willen die gaan fietsen, ben vooral benieuwd naar de hoogteverschillen.
dank,
Lidy
Ben afgelopen zomer (met de bus) van Kampong Soam (oftewek Sihanoukville is toch wat je bedoeldt?) naar Koh Kong gegaan en ik dacht vaak: wat een mooie route om te fietsen, glooiend, fraaie uitzichten, goede weg maar iets voor Koh Kong kregen we een flinke steile afdaling dus dat wordt flink klimmen als je van de andere kant komt. Ik ken je conditie en ervaring niet, maar als je in ardennen of Elzas uit de voeten kunt, dan moet het daar ook lukken. Het zijn geen cols van de eerste categorie.
Laat je niet afschrikken door verhalen van enkele jaren terug toen de weg slecht was en je nog diverse keren moest overzetten met de pont, er zijn nu overal bruggen en zeker voor Cambodjaanse begrippen is de weg prima. Bij vrijwel elke brug ligt een dorpje dat als pleisterplaats kan dienen. Overnachtingsmogelijkheden ken ik niet.
Koh Kong zelf en de streek eromheen is echt de moeite waard! Kampong Soam heeft -na zo'n tocht- wat meer decadentie te bieden wat voor een paar dagen misschien wel aardig is.
De hele zuidkust (tot Vietnam toe) had afgelopen zomer (juli-augustus) best mooi weer, maar we hebben er enkele jaren terug behoorlijk veel regen gehad.
Succes ermee
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?