Geweldige tuktuk driver in Battambang

• Inge st

De tuktuk chauffeurs in Battambang zijn vaak erg opdringerig, zo niet Sam Bath, een erg aardige man, totaal niet opdringerig, die veel weet vd omgeving en je meeneemt naar niet toeristische plekken zoals een noedelfarm, rijstveld, grottempel en natuurlijk het wel toeristische bamboetreintje. S'avonds kun je voor een kleine prijs ( wij betaalde 6 dollar p/p) bij hem thuis eten, zijn vrouw runt een klein kookschooltje ( je kunt er dus ook een kookcursus doen)

Sam heeft sinds een maand of 4 zijn eigen tuktuk, heeft ooit meegewerkt aan een documentaire voor de duitse-franse tv en werd ons weer aangeraden door een belgisch stel. Graag zou ik hem aan meer werk willen helpen. Je kunt hem bellen 012-639350, ook is hij bekend bij het Royal hotel. Wij betaalde voor de hele dag 20 dollar ( 14 euro!) . Je hebt zeker een superdag, mede door Sam en zeker door de prachtige omgeving in Battambang.

• Sylvia

Hallo Inge,

Heb je toevallig nog tips voor een hotel in Battambang ?

Wij willen vanuit Siem Reap hiernaartoe en daar een dag verblijven, en wie

weet kan Sam ons dan ook naar de bezienswaardigheden brengen.

Sylvia

• Tino

Hoi,

Ik heb zelf Bus Stop guesthouse genoteerd als optie.

Groeten Tino

• Inge

Hallo Sylvia en Tino,

Wij hebben zelf geslapen in het Khemara Battambang hotel, betaalden geloof ik 25 euro? per kamer. We hebben dit geboekt om het prachtige zwembad, verder is het niet echt bijzonder,

Battambang is ook niet echt bijzonder, alleen de trip met Sam is echt de moeite waard. Als je 2 nachten in battanbang blijft is genoeg.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ga van PP naar Siem Riep met de bus, op de boot zie je niet zo heel veel en hij kost 5 x meer dan de bus. De boottrip van SR naar Battambang is echter geweldig, wel een lange zit maar zeker niet overslaan.

In Siemriep zit een prachtig guesthouse/hotel van een nederlander Andre, Lotus Lodge , niet heel goedkoop ( voor backpackers) maar wel een heerlijk zwembad en heerlijke plek. SR is zowiezo de moeite waard voor een paar dagen.

In Phnomh penh verbleven wij in Okay Guesthouse, geweldige plek met veel backpackers. Iets uit het centrum maar goed te doen. (lopen 10 min)

Succes

• Sylvia

Hoi Inge,

Bedankt voor de tips.

Wij waren ook van plan om van SR naar Battambang te varen en daar inderdaad 2 nachten te verblijven.

Daarna willen we met de bus naar PP. Met welke busmaatschappij zijn jullie van PP naar SR gegaan ?

Sylvia

• Inge

De busmaatschappij weet ik niet meer. We hebben in het Khemara hotel in Battambang een bustcket naar Bangkok geboekt en toen werd ook op het laatste moment de maatschappij veranderd.

Veel plezier!