dollars

• rinie

Beste prikkers

Als ik prijzen bekijk op cambodjaanse sites is alles in dollarprijzen benoemd. Betekent dit dat ik dollars nodig heb in Cambodja?

Of kan ik mijn hotel, guesthouse, bus, taxi en entreeprijzen gewoon in Riel betalen.

B.v.d Rinie

• Ramrod

Inderdaad $ meenemen , als je “uit de muur” geld haalt in Cambodja krijg je ook $, als wissel geld in winkels krijg je wel Riel terug , ook een CC is makkelijk voor je hotels.

Kleinere bedragen kan je wel in Riel betalen

• Rinie

Bedankt voor de uitleg; nog een vraagje.

Dus als ik het goed begrijp pin je in Cambodja bij een ATM dollars en geen riel?

Ik kom met het vliegtuig aan in Siem Reap. Kun je daar op het vliegveld al dollars pinnen of is het handiger om dollars vanuit Nederland mee te nemen?

Groet Rinie

• Thee

Hallo Rinie,

je pint inderdaad dollars. Of je op de luchthaven kunt pinnen weet ik niet (ik ben in Siem Reap geeindigd), maar in Siem Reap zelf kun je op elke straathoek pinnen. Neem wat dollars mee voor de eerste hap/drank/taxi zou ik zeggen. Ook handig voor onderweg als je naar koffie snakt in Singapore bijvoorbeeld.

Nog een aanvulling op de eerdere reactie: je krijgt in Cambodja dollars terug. Alles onder 1 dollar krijg je in Riel.

Groeten, Tanja

• rinie

Ramrod en Tanja bedankt, hardstikke duidelijk!!!

Tanja , het is niet Singapore maar Kuala Lumpur en dan met Air Asia door naar Siem Reap

Groet Rinie