Vrijwilligers gezocht!

• PURE!for kids

Voor meerdere projecten zijn wij per direct op zoek naar vrijwilligers voor de kinderen in Cambodja!

Hoofdtaak zal het geven van Engelse lessen zijn, daarmee vergroot je hun kansen voor de toekomst!

Voor meer informatie over onze projecten zie www.pureforkids.org

• Harrie Leusden

660 euro voor 4 weken vrijwilliger spelen en dan nog een ticket naar Cambodja, .

pureforkids is gewoon een reisorganisatie

waarom allemaal zo duur

belachelijk

gr Harrie

• frank

Voor die 660 euro en vliegticket kun je een Cambodjaanse leraar een jaar lang laten werken.

Nu nemen die vaak nog bijbaantjes omdat het onderwijs te slecht betaald.

Dit zijn echt van die projecten die geleidt worden door goedbetaalde stichtingbesturen en mensen die wat goeds willen doen en daar dik van kunnen leven.

Bij SOS kinderdorpen ontsloegen ze ook lokale mensen zodat de dik betaalde adviseurs uit het buitenland in hun nieuwe 4wd konden blijven rijden.

• harrieleusden

Frank en te bedenken dat 660 euro per 4 weken is,

vandaag een beetje verdiept in die vrijwilligers organisaties

en ze vragen overal geld.

Ga dit toch eens door geven aan consumenten programma's

En ik wilde nog wel 2 maanden gaan om te helpen

samen met me vrouw, wij zijn financieel onontvankelijk,

en wilde op ze minst de vliegreis zelf betalen.

Gr Harrie

• frank

@Harrie,

Dat weten de consumentenprogramma's wel. Is bij hele grote organisaties precies hetzelfde.

Als je toch zelf naar het land gaat, geef wat aan de lokale projecten!

Niet voor niets staat het SOS kinderdorp vlakbij de toeristische attracties maar zie je ze in het binnenland nauwelijks.

Natuurlijk doen ze ook wel goed werk, soms is het goed om een grote organisatie te hebben die internationaal kan lobbyen.

Maar ik besteed mijn geld liever aan lokale projecten van intrisiek gemotiveerde mensen.

Ik ben ook wel kapitalistisch, ik verdien liever geld waarmee ik een leraar zou betalen/opleiden dan dat ik zijn baan af zou pakken ;)

Die lokale die ik sprak verdiende 150 tot 200 dollar per maand, een buitenlandse manager 4000 euro.

Vergeet het dus maar dat veel van die mensen bij vrijwilligen-organisaties vrijwillig voor 200 dollar zouden werken.

Links lullen, rechts zakken vullen. Vaak krijgen ze nog extra toeslagen omdat ze in zulke slecte omstandigheden moeten leven.

Zoek op internet een goed lokaal project en besteed je geld daaraan!

http://www.landmine-relief-fund.com daar was ik 3 jaar geleden, landmijn museum.

Een oud strijder die bommen onschadelijk maakt. Zo te zien hebben ze net een leuke donatie gehad.

Hij ving kinderen op die ledematen waren kwijtgeraakt om ze te laten studeren en maakt nog steeds bommen onschadelijk.

Hij werd als kindsoldaat gedwongen om te vechten, heftig verhaal.

Maar als je zoekt vindt je meer initiatieven van mensen die met 2*660 euro een jaar vooruit kunnen.