@Harrie,
Dat weten de consumentenprogramma's wel. Is bij hele grote organisaties precies hetzelfde.
Als je toch zelf naar het land gaat, geef wat aan de lokale projecten!
Niet voor niets staat het SOS kinderdorp vlakbij de toeristische attracties maar zie je ze in het binnenland nauwelijks.
Natuurlijk doen ze ook wel goed werk, soms is het goed om een grote organisatie te hebben die internationaal kan lobbyen.
Maar ik besteed mijn geld liever aan lokale projecten van intrisiek gemotiveerde mensen.
Ik ben ook wel kapitalistisch, ik verdien liever geld waarmee ik een leraar zou betalen/opleiden dan dat ik zijn baan af zou pakken
Die lokale die ik sprak verdiende 150 tot 200 dollar per maand, een buitenlandse manager 4000 euro.
Vergeet het dus maar dat veel van die mensen bij vrijwilligen-organisaties vrijwillig voor 200 dollar zouden werken.
Links lullen, rechts zakken vullen. Vaak krijgen ze nog extra toeslagen omdat ze in zulke slecte omstandigheden moeten leven.
Zoek op internet een goed lokaal project en besteed je geld daaraan!
http://www.landmine-relief-fund.com daar was ik 3 jaar geleden, landmijn museum.
Een oud strijder die bommen onschadelijk maakt. Zo te zien hebben ze net een leuke donatie gehad.
Hij ving kinderen op die ledematen waren kwijtgeraakt om ze te laten studeren en maakt nog steeds bommen onschadelijk.
Hij werd als kindsoldaat gedwongen om te vechten, heftig verhaal.
Maar als je zoekt vindt je meer initiatieven van mensen die met 2*660 euro een jaar vooruit kunnen.