reizen door Cambodja

• Youme

Beste forumlezers,

Ik heb het plan om aan het eind van dit jaar 4 tot 5 weken te gaan reizen door Cambodja en Laos. Hiervoor ben ik mij een beetje aan het oriënteren. Nu valt het mij op dat veel reisorganisaties, individuele reizigers en LP Greater Mekong, de highlights opnemen in hun programma (Siem Reap, Phnom Penh, Sihanoukville en Kratie) Nu zou ik graag willen weten of er nog meer te doen is, of dat dit het is? In al die jaren weet ik ondertussen wel dat onbekend gebied meestal ook gelijk staat aan niet interessant voor kortblijvende toeristen. Deze plekken krijgen hun schoonheid naarmate je langer blijft. Ook ben ik op de hoogte dat niet alles toegankelijk is, vanwege landmijnen. Hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

• Wilma

Kijk eens op : http://www.cambodia.nl/. Dit is de site van local adventures, gerund door Nederlanders. Zij kunnen je vast verder helpen.

• Sylvia

Vergeet niet de boottocht van Siem-Reap naar Battambang te maken.

Een avontuur op zich.

Sylvia

• Chang Noi

Travelling behind the highlights …. mijn slogan. Maar je moet inderdaad wel wat tijd hebben of nemen.

Als je je photo album in een sneltrein vaart vol wilt hebben dan volg je het programma van de grote reis-organisaties. En een beetje gelijk hebben ze want in een korte tijd zou je anders nooit al die plaatsen vinden.

Maar ik zou je aanraden om gewoon zelf een aantal bijzondere plaatsen te zoeken via internet. En met bijzonder bedoel ik niet alleen de highlight als Angkor Wat of de Killing fields. Juist de kleinere niet bijzondere plaatsjes hebben mischien iets wat juist jouw wel aantrekt. Zet je zelf het doel een bepaalde afwijkende tempel te zien, of een bepaald dorpje.

Ik was 2 weken geleden in Kampong Chhnang wat niet geheel of route voor toeristen is maar de meeste mensen zien de floating villages nabij Siem Reap, dus ik was hier helemaal alleen samen met de honderden etnic Vietnamese die hier wonen op het water.