tips route bangkok-cambodja-bangkok in 20 dagen??

• merel

hai,

wij zijn van plan om in ongeveer 20 dagen(3 weken) vanuit thailand (BKK) door cambodja te reizen, waarbij we zowel starten als eindigen in BKK.

Wie heeft er een leuk idee voor routes?

We zaten te denken aan via Khao Yai NP in thailand door te gaan naar Cambodja. En eindigen langs de kust van thailand (ko chang, ko samet??)

Nog geen idee wat betreft wat haalbaar is betreft reistijd, handig wat betreft grensovergangen, en wat leuk is.

Niks staat nog vast, alles kan, niks moet.

Wie heeft er leuke tips??

Bij voorbaat DANK!!

groetjes

Merel

• natalie

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar kwam bij het zoeken naar info over thailand dit guesthouse tegen. Hierop staat ook info over de omgeving. Het lijkt mij erg leuk.

http://www.thaihouse-isaan.com/

Kep lodge in Kep in Cambodja is ook leuk om aan het strand te verblijven. Vandaaruit kun je naar verlaten eilandjes varen, waar je evt. ook kunt overnachten.

En wat betreft reistijd. Je kunt altijd een goedkope vlucht vanuit Cambodja boeken naar Bangkok of een plaats in het oosten van Thailand of vise versa. Wij regelen, ook in het hoogseizoen, een ticket vaak nog enkele dagen van te voren.

Ko Chang heb ik in begin jaren 90 bezocht. Er was toen net electra. Het was toen erg leuk met allemaal houten hutjes op het strand. Ik begrijp dat er nu ook veel resorts zijn en dat het dus erg ontwikkeld is.

Ik ben zelf nog nooit in oost thailand geweest, dus kan je ook niet echt verder helpen.

Als je vragen hebt over Cambodja kun je een reactie achter laten op mijn site www.mellefeije.web-log.nl

Veel succes met je voorbereidingen.

• merel

Hai nathalie,

bedankt voor je reactie en informatie.

Wij gaan in september. ik vroeg me alleen nog af of het handiger is om ten weste of ten oosten langs het tonle sap meer te gaan, gezien de hoeveelheid tijd die we hebben(3 weken, starte en einde BKK). of is het niet echt goed mogelijk om daar via de oostkant langs te reizen.

groetjes

Merel

• rené

Dag Merel,

Je kunt sneller aan de oostkant per bus om Tonle Sap naar Phnom Penh dan westelijk, maar een andere variant is per boot over Tonle Sap. Er is zoveel te zien in Cambodja dat je gemakkelijk 3 x 3 weken kunt rondkijken, maar het is vooral afhankelijk van wat voor iemand je bent, wat je leuk vindt etc. Over land van BKK heb ik gedaan via noorden (Aranyaprathet) en dan ben je dichtbij Siemreap.En via het Zuiden (Koh Kong) en dan ben je dicht bij de eilanden. Gaat allebei goed per bus.

Bijna iedereen gaat naar Siemreap, PPenh en Sihanoukville. Daar tref je dan ook veel buitenlanders, en sommigen vinden dat leuk voor een vakantie. Persoonlijk vind ik dat die plaatsen veel van hun charme hebben verloren, maar er is nu wel altijd stroom, betrouwbaar eten etc. Battambang, Kampot, Koh Kong en veel andere provinciesteden hebben de sfeer beter vastgehouden en een dagje op de fiets of brommer van daaruit het platteland op vind ik heel plezierig.

groet en eenn goeie vakantie

• merel

dag Rene,

bedankt voor je goede tips!

Uiteraard wil ik wel naar Ankor Wat en zal ik wel wat toeritische trekpleisters langs gaan, maar juist ook de wat minder bekende delen staan bij mij altijd op mijn verlanglijstje.

We willen een variatie van stad (BKK), natuur (Khao Yai NP heet het geloof ik = in thailand), cultuur, platteland, strand enz in 1 reis proberen te proppen (meestal lukt me dat wel :-) )

Over het meer gaan ipv erlangs vind ik eigenlijk ook wel een erg leuke optie, ga eens uitzoeken vanaf waar dat kan en hoe lang we daar dan over doen.

met brommertje het (platte)land in vind ik altijd erg leuk.

Nog leuke andere (minder voor de hand liggende) tips zijn altijd welkom.

Weet jij (of iemand anders) misschien of het vanuit BKK via Khao Yai NP makkelijk naar Cambodja te reizen is, of moet je dan eerst weer terug naar BKK?

bedankt weer!

groetjes

Merel