vanuit phnom penh of vanuit battambang naar koh chang

• hans

In december gaan wij 4 weken naar Cambodja, deze 4 weken willen we afsluiten met een paar dagen Koh Chang voordat we vanuit BKK terugvliegen.Nu komen we er niet goed uit hoe de route in cambodja te doen, of we eindigen in Battambang of in Phnom Penh, weet iemand vanaf welke plaats we het makkelijkst naar Koh Chang komen, gaan er bv. rechtstreekse bussen vanuit PP naar Trat? en als we via Battambang gaan, kunnen we dan het beste Poipet als grensovergang nemen?

groet,

Hans

• Judith

Het kan beide. Bussen uit PP gaan allemaal via Battambang.

Kwestie van vragen in je hotel. Ik heb wel rechtsreekse bussen naar Kho Chang en Pattaya gezien.

Vrijwel ieder hotel heeft een eigen reisagency.

In Cambodja is geen openbaar vervoer, alles is particulier.

Je bent aangewezen op de toeristenbussen die rijden tussen alle grotere plaatsen.

In de plaatst van aankomst stap je achterop een moto. Wel eerst een prijs afspreken!

Poipet is de gangbare grensovergang.

Je kunt ook tot Poipet gaan, daar de grens oversteken en op de minibus naar Bangkok stappen.

Ik ben net een week terug,

veel plezier daar.

• hans

Er gaan vanuit PP toch ook bussen naar Koh Kong zodat we bij Had Lek de grens over kunnen ,leek mij dat we dan dichter bij Trat uitkwamen dan via Poipet? Maar ik kan niet veel info vinden over de bus van PP naar Koh Kong, zou ongeveer 4 uur rijden zijn dus dat leek gerichter te zijn dan via Battambang?

• aad

beste hans, als je in pp bent kun je met het openbaar vervoer, de bus, naar kohkong. deze bus vertrekt s-morgens uit pp. de bus rijdt im 4½ uur naar de thaise grens, maar je kunt ook een nachtje overblijven in kohkong. hotels zijn daar genoeg. vervolgens steek je de grens over en aan de andere kant zijn minibusjes of pickup trucks die je naar trat kunnen brengen en van daaruit naar ko chang. ben je in battambang dan kun je natuurlijk ook eerst met de bus naar pp. maar je kunt ook per taxi via pailin naar de grens. aan de andere kant van de grens gaan taxi's en minibusjes naar chanthaburi. vandaaruit kun je naar ko chang. via poipet is wel erg ver om. de route via kohkong is het mooiste met veel jungle en prachtige rivieren. veel reisplezier in cambodja, aad

• Chang Noi

Vanuit PP gaan er bussen rechtstreeks naar Hat Lek (border met Thailand) en van daaruit kun je naar Koh Chang.

Gebruik niet de grens Poipet aangezien dat nogal een zooitje is daar.

Als je vanaf BB gaat neem dan de grens-overgang nabij Pailin (Ban Prakard in Thailand). BB is een leuk stadje ik was er 2 weken geleden nog en heb genoten van zowel de locale dorps-sfeer asl van mijn heerlijke hotel (Bambu Hotel).

Wegen in Cambodai & Thailand zijn goed, dus reizen over land gaat snel en comfortable.

• Chang Noi

In Cambodai geen openenbaar vervoer? Hoe denk je dat alle Cambodianen zie verplaatsen?

• Noortje

Hallo!

Ik reageer even, omdat ik ook een vraag heb over de route naar Koh Chang.

Ik wil eind februari van Battambang naar Koh Chang.

Zoals ik heb gelezen zou ik dan het beste met een taxi naar de grens kunnen gaan (Pailin) en dan in Thailand met een bus / minivan naar Chanthaburi.

Vanuit daar met een bus (?) naar Trat en daar de ferry naar Koh Chang. Klopt dit zo een beetje?

Kan ik dit in 1 dag doen? Kan iemand me vertellen hoe lang alle ‘trajecten’ ongeveer duren én hoe laat de laatste ferry naar Koh Chang gaat?

Bedankt alvast!

• hans

hallo Noortje,

ik heb in deze vraag destijds gesteld, en ik ben nu net terug. We hebben in Battambang met z'n 4en een taxi geregeld naar de grens (ca.2-21/2 uur rijden), bij de grens ging het erg vlot, en aan de thaise kant hebben we een taxi geregeld met 4 personen die ons naar de ferry bracht.De ferry vaart vrijwel elk uur tot ca. 19.00 uur. We zijn om 8.00 uur vanuit Battambang vertrokken en om 13.30 uur waren we op Koh Chang, het kan dus erg vlot als je het met de taxi regelt,met de bus zal het wat langer duren.

• Petervw

Hallo Hans

Goed om je bericht te lezen. Dacht dat we een volle dag nodig zouden hebben om van Battambang naar Koh Chang te gaan, dat valt dus weer mee. Waar overnachtte je in Battambang en wat was je ongeveer kwijt voor het vervoer per taxi?

Groet, Peter

• Hans

wij hebben overnacht in het Royal Hotel, niet heel bijzonder maar wel fijne kamers en vriendelijk personeel, en het dakrestaurant was prima. de taxi naar Pailin vanaf het hotel was 35 dollar (voor 4pers.) en de taxi van de grens naar Koh Chang was 60 dollar (ook voor 4 pers.), we hebben niet echt onderhandelt omdat we graag weg wilden, ik denk dat het iets goedkoper kan.