Suvarnabhumi Airport

• Traveltjes

Kunnen wij rechtstreeks met een busverbinding van Suvarnabhumi Airport naar de grens van Cambodja.

Wat staat ons te doen als we op deze manier naar Cambodja willen, is de busstop echt aan de grens,

of moeten we vanaf een busstop voor de grens nog op een andere manier verder reizen tot aan de grens?

Als dit mogelijk is, kan ik dan ergens een timetable vinden van deze busverbinding?

• Chang Noi

Er is aan de grens-overgang Aranyaphratet (Thailand) naar Poipet (Cambodia) een bus-station aan de Thaise zijde (er zijn overigens minimaal 5 grens overgangen tussen Thailand en Cambodia). Vanaf dit bus-station gaan er bussen naar Bangkok en Pattaya, dus ik denk ook wel naar de airport.

De bus gaat NIET de grens over. Dat moet je zelf lopend doen. Als je naar Siem Reap (Angkor Wat) wilt in Cambodia dan is dit de juiste grens-overgang. Maar als bvb. naar Phnom Penh wilt zijn er betere opties en is het zelfs goedkoper om te vliegen.

• Hip

Hallo Ari en Hanny

Als je naar de kust van Cambodja wil,zou dat kunnen, omdat er een bus naar de airport was vanaf Ko Chang.

Dus naar Trath zou kunnen,maar zeker weten doe ik dat niet.Naar Siem reap(ankor wat)kan dat niet.Als er bussen naar de Cambodjaanse grens gaan, kan dit alleen in de vroege ochtenduren.

In bangkok is er in een ochtendbus naar Siemreap. Tip-bij de grensovergang werd mij geadviseerd om Thaise bahts te kopen, en bij de grensovergang deze om te wisselen in Cambodjaans Riel. Dat doe ik nooit weer. Er is geen bank, je ziet geen wisselkoers, en bij terugkomst in Thailand kan je alleen op de zwarte markt wisselen, tegen een zeer lage koers.Ga met US-dollars naar Cambodja,deze worden overal geaccepteerd, en de menukaarten zijn ook in dollars.

Je kan Riel terugkrijgen voor evt. kleine aankoopjes op straat.Geniet van Cambodja, het is er mooi.

Groeten van Hip

• T.o.m.

Er is een gratis shuttle bus op de luchthaven naar een busstation vlakbij (10 minuutjes). Daar gaat soms de bus naar poipet je moet geluk hebben. Er gaat wel regelmatig een bus naar het zuiden (richting ko chang).

Als je vanuit bkk met een toeristenbus gaat, pas dan op voor de scam: het kaartje naar siemreap is goedkoop (500 bath) maar je wordt opgelicht. Deze toeristenbus stopt 2 km voor de grens, iedereen uitstappen en vriendelijke mensen geven dan de visa formulieren. Ze helpen je, en daarna gaat een mannetje op de motor weg met alle paspoorten. Even later komt hij terug met alle visa. Allemaal leuk en aardig, maar je betaald wel 2500 bath, terwijl het 20 dollar is als je het zelf doet. Verder een hoop geklooi, je “moet” geld wisselen, maar er zijn atm's genoeg in cambodia. Alles bijelkaar ben je veel tijd kwijt en moet je telkens lang wachten tot de hele groep toeristen weer compleet is voor het vervolg van je reis. Alles bijelkaar moesten wij 7 keer overstappen voor we bij seam reap waren.

Wat een gedoe.