Flitsbezoek Ankor Wat

• Rian

Hoi allemaal,

Ik ga van jan- half maart 2011 naar Thailand, en ik wil aan het einde nog een paar dagen naar Cambodja om de Ankor Wat te bezoeken.

Nu dacht ik zelf om dit via een vlucht te doen vanuit Bankok. Dan bijv. in de laatste week van mijn verblijf maandags heen en do of vrijdag terug, vlieg zaterdag namelijk alweer naar NL. heeft hier iemand ervaring mee of tips? Kan ik dan beter naar Pnom Penh vleigen of kan dat ook gelijk naar Siem reap en dan daar een dagtocht van ong 3 dagen boeken naar Ankor Wat?

Groeten

• Thee

Als je alleen naar Angkor Wat wilt kun je beter meteen naar Siem Reap vliegen. Daar kun je met een tuktuk zelf naar de tempels. De toegangskaart kun je bij de ingang kopen. Je kunt ook een fiets huren. Mij was dat te warm :)

• natalie

Je kunt inderdaad rechtstreeks vliegen. Vanuit Bangkok kun je ook naar PP en vervolgens doorreizen naar Siem Reap. Vluchten van BK naar PP zijn goedkoop. Wij zijn 2 dagen naar de tempels geweest. Vonden dat we toen wel genoeg tempels gezien hadden. PP is ook een aanrader. Misschien zelfs een optie om vroeg heen te vliegen naar Siem Reap op maandag en donderdagavond terug te vliegen naar BK. Kun je SR en PP allebei zien. Maar als je het rustiger aan wilt doen is SR ook een optie. Erg gezellig stadje. Ook om 's avonds een hapje te eten.

Veel plezier met wat je dan ook gaat doen in Cambodja!

Natalie

www.mellefeije.web-log.nl

• T.o.m.

Ja, om alle tempels goed te zien heb je wellicht 10 dagen nodig, maar de meeste mensen hebben na anderhalve dag last van “temple fatigue”.

Toch ben ik al enkele keren naar SR gegaan, niet meer voor de tempels, maar omdat het zo gezellig is daar. Enkele heel gezellige lodges, super avond-eet markt, en dan de bar-street toch wel heel wat relaxter dan wat thailand dan ook te bieden heeft, of gewoon lekker om een wandelingetje te maken door de straten van SR.

• Rian

Super! bedankt voor de reacties!

Is het een beetje te doen als vrouw alleen in dat gebied?

Groeten

• Thee

Ja hoor, geen enkel probleem. In Phnom Penh vond ik het 's avonds ietsje minder prettig (dan in Vietnam). Maar in Siem Reap en bij de tempels is het geen enkel probleem.