Motorrijden en rijbwijs

• Hans

Ben voornemens om met een paar vrienden naar Cambodja te gaan om daar een motor te huren en een trip van een aantal weken te gaan maken.

We hebben allemaal al behoorlijk wat ervaring op dit gebied in andere landen o.a India. Laos ,afrika e.d

Echter er is 1 persoon bij die wel kan motorrijden, maar geen rijbewijs heeft.

Ik heb ergens gelezen dat een rijbewijs voor de motor in Cambodja niet nodig is.Heeft iemand hier ervaring mee?? Of weet iemand hoe dit precies zit??

Alle do's and dont's wat betreft motorrijden in Cambodja zijn welkom.

MvG Hans

• Chang Noi

Geen ervaring met rijbewijs in Cambodia, maar helaas worden de wegen steeds beter en daarme niet veiliger voor motorrijders. Door de betere wegen is er meer verkeer en men rijdt harder. In PP is een guesthouse (Calefornia 2 geloof ik) dat een soort meetings punt voor motorrijders is. Google die even en vraag het aldaar.

• Hans

Hallo Chang noi

Bedankt voor je reactie.Heb inmiddels middels jou informatie contact gehad met california2 en ze hebben mij relevantie info gegeven. Nogmaals bedankt

• chris

Hoi Hans,

Rijbewijs heb je niet nodig om een motor te huren in Cambodja. Eigenlijk is er maar 1 regel ‘brokken is dokken’ Als de bike totall loss is dan is 2000,- het maximale dat je betaald. Een deuk oid is 50,- de markt is daar overspoeld met onderdelen.

Ik ben in april en mei geweest en heb vijf dagen een off road gehuurd om mee door de parken te crossen, zeer aan te bevelen je komt op plekken waar geen tourist komt. Als je een indruk wilt hebben ff googlen op top gear de vietnam special dat geeft een redelijk beeld over hoe het ook in cambodja is.

Succes!

• Hans

Beste Chris

Bedankt voor je reactie zou je a.u.b willen mailen.Ik zou je graag nog wat concrete vragen willen stellen. totovereenweek@hotmail.com

Groet Hans