Hoi,
In augustus ga ik naar Cambodja. Weet iemand of Bokor National Park dan weer (officieel) open is? En is het de moeite waard? Of zijn bijv de Cardamon Mountains mooier?
Alvast bedankt,
Natalie
Beste iedereen,
1.Is dit nog steeds de actuele situatie?
2.Kan ik uit het feit dat je moet wandelen opmaken dat een deel van de asfaltering nog niet gereed is?
3. Op Googlemaps zie ik deze foto van afgelopen januari (of eerder), die spreekt over een officiële opening. Iets van bekend?
4. Ik vraag dit alles omdat ik graag met een huurfiets ergens in Cambodja een geasfalteerde of een (in februari (2011)) goed berijdbare berg(pas) zou willen beklimmen. Mijn oog was gevallen op Bokor, maar als ik door politie tegengehouden word of dit soort wegen tegenkom, gaat dat niet door.
5. Iemand een alternatief? Minstens 500m hoogteverschil en in de nabijheid van fietsverhuur.
Joost Schreef:
——————————————————-
> Beste iedereen,
>
> 1.Is dit nog steeds de actuele situatie?
Ja, er wordt door Chinezen een resort gebouwd. Is weinig meer over van wat je wilt zien
> 2.Kan ik uit het feit dat je moet wandelen opmaken
> dat een deel van de asfaltering nog niet gereed
> is?
Klopt
> 3. Op Googlemaps zie ik deze foto van afgelopen
> januari (of eerder), die spreekt over een
> officiële opening. Iets van bekend?
Plannen is niet de sterkste kant in Cambodja. Toen wij half februari er waren was er nog niets bekend. Neem anders eens contact op met de eigenaresse van Rikitikitavi in Kampot. Zij is Nederlandse en kan je vast meer vertellen.
> 4. Ik vraag dit alles omdat ik graag met een
> huurfiets ergens in Cambodja een geasfalteerde of
> een (in februari (2011)) goed berijdbare berg(pas)
> zou willen beklimmen. Mijn oog was gevallen op
> Bokor, maar als ik door politie tegengehouden word
> of dit soort wegen tegenkom, gaat dat niet door.
2012 zal het wel klaar zijn.
> 5. Iemand een alternatief? Minstens 500m
> hoogteverschil en in de nabijheid van
> fietsverhuur.
Hier kan ik je niet mee helpen.
Bedankt voor alle uitgebreide info!
Eind 2011 dus nog maar eens informeren.
De fietsen die je vaak bij resorts/guesthouses kan huren, zijn dat meestal mountainbikes, of eerder Chinese import stadsfietsen(met versnellingen?)?
En dat het heet en zwaar wordt mocht het allemaal lukken, dat neem ik voor lief met m'n rare “hobby”()
Joost
De fietsen zijn veelal stadsfietsen, en zeker geen luxe.
Neem eens contact op met de eigenaresse van Rikitikitavi in Kampot. Zij is Nederlandse en wil je vast helpen. Heb je ook meteen een leuk hotel in de omgeving en kan je erg goed eten. Kampot zelf is ook wel grappig.
http://www.rikitikitavi-kampot.com/SightsActivities.html
Meestal komen de fietsen uit china of korea. ze zijn zo laag dat er bijna niet op te fietsen valt, tenminste als je groter bent dan pakweg 1.75m. enorm vermoeiend. ook ik ben op zoek gegaan naar een mountainbike maar heb hem niet gevonden, hij is er gewoon niet.
Rikitikitavi is idd een leuk hotel. schoon en je kan er heerlijk eten. met uitzicht op de river.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?