van Bangkok naar Siem Reap

• marowo

Is er een betrouwbare reisagent te vinden in Bangkok voor de rit naar Siem reap? Heb veel gelezen over sjaggeraars etc., zijn er tips om het wel goed en snel te doen behalve via de peperdure bangkkokair?

Dank

Ronald

• judith

yym

• Judith

Hoi,

afgelopen zomer ben ik met een minibusje naar de grens gegaan.

Deze busjes zijn te vinden op Victoria-square, aan de kant van de skytrainhalte.

daar even heen en weer lopen, er zijn heel veel minibusjes die door de hele regio gaan. Zeker 1 x per uur.

Vraag de mensen daar maar even, ze wijzen je wel de goede aan.

Je kunt je ticket daar kopen en instappen. Het is niet toeristisch. geen idee meer wat ik heb betaald.

Iets van 5 dollar geloof ik.

Als het busje vol zit, vertrek je.

Ze brengen naar de grens, je moet nog ca. 100 meter lopen.

Let er even op dat je met gepast geld je visum kunt betalen, ze rekenen vrij grof naar zich toe.

Bij de overgang kon ik geen pinautomaat vinden, maar er rijdt een gratis shuttlebus naar het busstation een eind verder op.

Daar gaan bussen vandaan naar o.a. Siem Reap, Phnom Penn, Sihanoukville etc.

Ik kwam daar een groepje mensen tegenen wij hebben met zijn 4ren een taxi genomen, 8 dollar ofzo per persoon.

Wel even afdingen!

Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel.

Veel plezier, Judith.

• Hans

Beste Ronald

Er zijn erg veel sjacheraars. (zo niet allemaal)

Ben net terug en heb de trip waar jij het over hebt de heenweg met de trein en de terugweg met de busjes gedaan waar jij het over hebt. Mijn advies neem de trein!!

Vanaf Bangkok naar de grens is ongeveer 1.80euro. Ja je leest het goed 1.80 pp. De trein is erg relaxed in vergelijking met de volgepropte busjes.

Vast in de file ,stoppen bij bevriende souvenirshop houders, airco die niet goed werkt etc.etc.Daar heb je geen last van als je met de trein gaat.

Lekker met open ramen door het landschap klikklakken,met een overvloed aan ruimte.Als je de ochtend trein neemt kom je bij de grens aan om ongeveer 11.00uur.

Vandaar is het een makkie om naar Siem reap te gaan. Een overvloed aan mogelijkheden.

Op de terugweg heb ik helaas een busje genomen. Vanaf het eerste moment dat ik in dat hete sardine blik zat had ik al spijt dat ik niet de trein had genomen.

Dus : Neem de trein!!

Hans

• Judith

De rit met het busje is mij prima bevallen.

We reden lekker door en de airco was prima!

• marowo

Dank voor nuttige tips. Trein lijkt ons wel wat alleen willen we vanaf ong. 15.00 vanuit Bangkok vertrekken om ‘s avonds bij de grens te overnachten, en de volgende dag gelijk ’s ochtends door naar Siem Reap (durf het niet in 1 dag aan ivm tight schedule vanaf Angor). Ik denk dat de trein er vrij lang over doet om dan nog bijtijds bij de grensplaats aan te komen. Daarom het idee van eigen vervoer naar de grens. Het busje van Judith spreekt ons ook aan, zolang het maar rijdt en niet vol met trucjes zit en dat lijkt er op als ik op Judith af ga. Hans en Judith: kunnen julllie aangeven hoelang de trein cq bus er over heeft gedaan naar de grens?

Dank beiden

Ronald

• amanda

Met het minibusje heb ik zelf ook 2x gedaan vorig jaar, was heel goed te doen naar de grens, doet er ook niet heel belachelijk lang over (durf niet meer te zeggen hoe lang precies) en waren goed te doen inderdaad met de airco aan.

Als je van plan bent aan de grens te blijven (niet een hele gezellig plek voor zover ik het heb gezien), dan zou je ook kunnen proberen voor de ochtend daarop een taxi te charteren naar siem reap (in totaal max. 25 dollar), stuk sneller dan de bussen denk ik zo.

• marowo

Dat is inderdaad wat ik bedoel Amanda, de volgende ochtend relaxet een taxi nemen naar Siem Reap. Heb je dat minibusje ook van het Victoria-square genomen? We zijn met 4 personen en bagage, dan zal het busje wel zo vol zijn. Vertrekken die voor je gevoel ook in de middag of zijn het meer vaste tijden of alleen in de ochtend? En als de trein ook niet te lang duurt en in de middag rijdt dan is dat ook een optie om uit te kiezen.

Dank.

Ronald

• tino

Hoi Ronald,

Er is een middag trein die je ook kunt nemen. Hier vind je de beide trein tijden.

Als je de nacht doorbrengt aan de gens zou ik wel in Aranyaprathet blijven overnachten en niet in poipet. De volgende dag kun je dan met taxi naar de grens. Zelf de grens overgaan en dan niet in de shuttle bus stappen. Gewoon doorlopen en dan zelf iets verder op een taxi regelen. Als je al een hotel hebt in SR kun je hen ook vragen om de transfer te regelen.

Groeten Tino

• marowo

Dank voor de nuttige doorverwijzing Tino. De manier bij de grens die je toelicht is inderdaad datgene dat we van plan zijn.

groet

Ronald