kind mee?

• da1isa

Dag,

mijn onderwerp is duidelijk; wij willen naar Cambodja maar met onze dochter die dan 4 en een half is.

Zij is reizen gewend, sociaal en alleseter.

Twijfel over Vietnam of Cambodja (of allebei?).

Cambodja trekt ons meer.

Iemand ervaring met jonge kinderen reizen in Cambodja?

Hoe te reizen? Openbaar vervoer makkelijk of taxi's ?

Komen vast nog wel veel meer vragen bij ons op maar eerst eens kijken of Cambodja goed idee is voor ons 3.

Dank alvast voor reacties! daphne

• da1isa

paar maanden geleden zat ik dagelijks op Sri Lanka prikbord en daar had je soms binnen half uur wel reactie. Stil hier!

Wacht verder af…

• Judith

Cambodja is heel primitief vergeleken met Thailand en Vietnam.

Afgelopen zomer heb ik er geen gezinnen zien rondreizen, itt Vietnam en Thailand.

Ik denk dat dit voldoende zegt. Misschien over een paar jaar?

Veel plezier, Judith

• aad

beste Daphne, dat is prima te doen. in de meeste plaatsen, ook de kleinere, is prima accomodatie te vinden. vervoer is overal te regelen per bus, taxi enz. de cambodjanen zijn een bijzonder vriendelijk volk. regelmatig zie je bijvoorbeeld in restaurants de serveersters met buitenlandse kinderen spelen. ik wens u veel reisplezier, aad

• Hans

Beste daphne

Ben net terug uit Cambodja en ben o.a. ook in Laos en Vietnam geweest. Ook heb ik in het verleden met kinderen gereisd. Ben o.a. naar noord India geweest en later naar zuid India met de kinderen .

En ook naar Indonesië.

Zeer recent is mijn beste vriend en zijn vrouw, 3 maanden naar Thailand Cambodja en Laos geweest met 2 kleine kinderen. Ze hebben een super tijd gehad zonder complicaties.

Ook ik heb tijdens mijn reizen met kinderen geen enkel probleem ondervonden. Kinderen zijn zeer flexibel. Nu is jouw kind wel erg jong maar ik geloof niet dat het enig probleem op zal leveren.

In zowel Vietnam als Cambodja is prima accommodatie te vinden en zijn de mensen erg vriendelijk. In vergelijking met India is het erg schoon.Ook het eten in beide landen is super!!

Het enige waar ik en mijn vrouw het moeilijk mee hadden, was om de kinderen te vaccineren. Uiteraard is dit noodzakelijk maar het blijft toch een beslissing die jij moet nemen voor je kind.

Tja Cambodja of Vietnam. Beide landen zijn geschikt ,maar het is afhankelijk wat jij zoekt.De twee landen zijn wel duidelijk verschillend.In Vietnam kun je goed met de trein reizen wat in Cambodja onmogelijk is.

De trein is erg geschikt voor een klein kind zoals dat van jou. Waar je ook hen gaat, ik wens je veel plezier met je kleine. Zeker doen!!

• Chang Noi

Reizen met kind in Vietnam, Laos, China, Thailand of Cambodia is niet meer problematisch als reizen anywhere met een kind. Dus ik zou mijn keuze van bestemming daar niet van laten afhangen.

Het lijkt mij een leerzame ervaring voor een kind om andere culturen te leren kennen.

Chang Noi

• da1isa

dank voor alle positieve berichten!

Toen we naar Namibië gingen met haar (toen anderhalf) werden we voor gek verklaard en ging prima dus vooral berichtje van Chang is idd zo waar!

Toendertijd is zij gevaccineerd en heeft malariaprofylaxe gekregen. Weet eigenlijk nog niet wat er nodig is voor Camboja/Vietnam maar laat het daar ook niet van afhangen.

Dank!